۰

هشدار شورای اسلامی آلمان به افزایش اسلام‌هراسی

شورای اسلامی آلمان با صدور بیانیه‌ای نسبت به افزایش نژادپرستی علیه مسلمانان و رشد اسلام‌هراسی در جامعه این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۸۵۴۵۷
۰۹:۵۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سال گذشته وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون کوچک حزب چپ اعلام کرد که حدود ۸۱۳ حمله به مسلمانان و مساجد در آلمان صورت گرفته است. مسئولان وزارت کشور همچنین معتقد بودند که این آمار به طور کامل ثبت نشده است و تعداد واقعی حملات بیش از ۸۱۳ مورد بوده است.

در همین ارتباط شورای اسلامی آلمان به تازگی برای دولت فدرال تحقیقی با عنوان «تبعیض و نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان» انجام داده است که نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در جامعه آلمان به طور قابل توجهی در حال افزایش است. در بیانیه مطبوعاتی شورای اسلامی آلمان آمده است: «متأسفانه، نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان به صورت گسترده دیده می‌شود. این نتیجه سال‌ها تبلیغ علیه مسلمانان است. در این میان، تحریک شهروندان علیه مسلمانان منجر به خشونت می‌شود. مسلمانان در خیابان‌ها محاصره می‌شوند و به شدت مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند. هیچ‌گاه خشونت علیه مسلمانان تا این حد شدید نبوده است».

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ در بخش دیگری از این بیانیه نیز آمده است: «علاوه بر این، مسلمانان به طور گسترده‌ای در همه عرصه‌های زندگی در معرض تبعیض قرار دارند، آنها در مدرسه، در محل کار، هنگام پیدا کردن مسکن و یا در فضاهای عمومی با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. در نتیجه، اعضای شورای اسلامی براساس درخواست سیاستمداران و اعضای دولت فدرال و به منظور پیدا کردن راهی برای حل این معضل، موضوع نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان را مورد بررسی قرار دادند».

برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت توجه به نژادپرستی و تبعیض در جامعه آلمان گفت:«ما از سیاستمداران می‌خواهیم که در اسرع وقت موضوع را پیگیری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. شورای اسلامی از مسئولان برخی از ایالت‌ها می‌خواهد که راه‌‌حلی برای این مسئله پیدا کنند. ما همچنین از مسئولان و دست‌اندرکاران انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی در سطح محلی، ایالتی و فدرال می‌خواهیم که موارد مطرح شده در تحقیق را جدی بگیرند و برای حل این مشکل اقدام کنند. برای حل این معضل باید تمام نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی با اعضای انجمن‌های ضد تبعیض و مسئولان وزارتخانه‌های مربوطه همکاری کنند. همچنین گفت‌وگو با وکلا و کارشناسان رشته‌های مختلف و بررسی دقیق شرایط جامعه می‌تواند کارساز باشد».
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: