۰

تلاش برای آزادی صدها روهینگیایی بازداشتی در عربستان

یک گروه حامی حقوق آوارگان روهینگیایی در مالزی از دولت عربستان خواست صدها روهینگیایی بازداشتی در این کشور را که در شرایطی وخیم به سر می‌برند آزاد کند.
کد خبر: ۱۸۵۰۶۵
۱۳:۰۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان حمایت از حقوق روهینگیایی‌ها در مالزی (MERHROM) در بیانیه‌ای اعلام کرد که حداقل ۶۵۰ روهینگیایی در بازداشتگاه شمیسی در عربستان به سر می‌برند.

«ظفر احمد عبدالغنی مسلم»، رئیس سازمان مذکور، در این بیانیه‌ نوشت: افراد بازداشت‌شده برای سومین بار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
 
وی با بیان اینکه ۷ نفر از این افراد از زمان آغاز اعتصاب غذا از روز شنبه گذشته در بیمارستان بستری شده‌اند، از مسئولان عربستانی خواست در آستانه ماه رمضان این افراد را آزاد کنند.

این فعال مالزیایی گفت: از حکومت سعودی می‌خواهیم آنها را آزاد کند تا بتوانند شعائر دینی خود را در آزادی کامل انجام دهند. همچنین، این افراد از خشونت‌های سال ۲۰۱۲ در میانمار گریخته‌اند.

پیش از این، پایگاه خبری میدل‌ایست آی نیز در یک تحقیق چهار ماهه با تعدادی از روهینگیایی‌هایی که در عربستان زندگی می‌کنند مصاحبه و گزارشی را منتشر کرد که در آن بازداشت صدها آواره روهینگیایی در این کشور تأیید شد. بازداشت‌شدگان اعلام کرده‌اند که بسیاری از آنها یک تا شش سال در بازداشتگاه «شمیسی» در مرکز جده بوده‌اند و در بین آنان کودکان و زنان و مردانی از همه سنین وجود دارد.
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: