۰

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

حسین فرکی، جاناتان بالوتلی و سپاهان عنوان‌های برترین سرمربی، بازیکن و تیم هفته بیست و ششم لیگ برتر را کسب کردند.
کد خبر: ۱۸۴۹۹۵
۰۹:۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران با کاهش فاصله پرسپولیس با تیم‌های مدعی استقلال و سپاهان به دلیل توقف مقابل ذوب آهن، صعود شاگردان وینفرد شفر به رتبه دوم جدول با برتری برابر ماشین سازی، برد پرگل سپاهان برابر سایپا و راهیابی به رده سوم، اولین دبل شکست‌های تراکتور سازی در لیگ هجدهم با باخت در بازی خانگی مقابل پیکان، دوازدهمین بازی بدون برد نفت مسجد سلیمان این بار با سرمربیگری فیروز کریمی با دلیل تساوی بدون گل مقابل استقلال خوزستان صدرنشین، نخستین دبل صنعت نفت برای کسب برد در فصل جاری با پیروزی پر گل برابر فولاد، چهارمین بازی متوالی بدون باخت سپیدرود با دشت یک امتیاز طلایی در خانه پارس جنوبی و در نهایت پیروزی نساجی پس از شش بازی بدون برد با برتری مقابل پدیده به اتمام رسید.

در مجموع بازی‌های این هفته تیم‌های استقلال تهران، سپاهان، نساجی، پیکان و صنعت نفت حریفانشان را شکست دادند و سه بازی هم با تساوی پایان یافت.

در زیر نتایج و برترین‌های هفته بیست و ششم را با هم مرور می‌کنیم.

ذوب آهن اصفهان ۰ - پرسپولیس تهران ۰

استقلال تهران ۱ - ماشین سازی تبریز۰ : مهدی قائدی

سایپا تهران ۲ - سپاهان اصفهان ۵ : رضا اسدی و آرمان رمضانی برای سایپا- سجاد شهباززاده، ولادیمیر کومان، کی روش استنلی (۲ گل) و مهرداد محمدی برای سپاهان

نفت مسجد سلیمان ۰ - استقلال خوزستان ۰

نساجی مازندران ۱ - پدیده شهر خودرو مشهد ۰ : مجتبی ممشلی

تراکتورسازی تبریز ۰ - پیکان تهران ۱ : عیسی آل کثیر

فولاد خوزستان ۱ - صنعت نفت آبادان ۴ : لوسیانو پریرا برای فولاد- جاناتان بالوتلی (۳گل) و طالب ریکانی برای صنعت نفت

پارس جنوبی جم ۲ - سپیدرود رشت ۲ : شهرام گودرزی و حسین پورامینی برای پارس- مهرداد بایرامی و مهدی محمدیاری برای سپیدرود

تعداد گل: ۱۹ گل

میانگین: ۲/۳۷ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: سایپا ۲ - سپاهان ۵ (۷ گل)

کم گل‌ترین بازی: ذوب آهن ۰ - پرسپولیس ۰ و نفت مسجد سلیمان ۰ - استقلال خوزستان ۰ (بدون گل)

برترین بازیکن: جاناتان بالوتلی (صنعت نفت آبادان)

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

این هفته ۲ مهاجم برزیلی تیم‌های زرد پوش فوتبال ایران نمایش پرفروغی داشتند.

کی روش استنلی، مهاجم سپاهان در بازی با سایپا ضمن به ثمر رساندن ۲ گل، یک پنالتی هم برای تیمش گرفت تا ضمن ایفای نقشی پررنگ در برتری پرگل زردپوشان دیار نصف جهان برابر سایپا که منجر به صعود شاگردان امیر قلعه نویی به رتبه سوم جدول شد، خودش را هم به صدرجدول گلزنان لیگ برساند.

با این وجود جاناتان بالوتلی که در دقیقه ۳۴ بازی فولاد و صنعت نفت جای وفا هخامنش به بازی آمد، نیمه دوم این بازی شاگردان افشین قطبی را در ورزشگاه خانگی شان یعنی شهدای فولاد به آتش کشید و با هت تریک در گلزنی و ارسال پاس گل برای طالب ریکانی یک تنه منجر به ثبت چهارمین برد تیم پائولو سرجیو در لیگ برتر و اولین دبل برزیلی‌های ایران در لیگ هجدهم برای کسب پیروزی شد.

به همین دلیل جاناتان بالوتلی که با این ۳ گل به آمار ۶ گل زده رسید و بهترین گلزن آبادانی‌ها در این فصل شد به عنوان برترین بازیکن هفته بیست و ششم انتخاب می‌شود.

برترین دروازه بان: حامد لک (نساجی)

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

در هفته‌ای که علیرضا بیرانوند و ایمان صادقی با واکنش‌های خوب خود برابر تیم‌های ذوب آهن و پارس جنوبی مانع شکست پرسپولیس و سپیدرود شدند، دروازه بان باتجربه نساجی توانست با نمایشی بی نظیر در دیدار مقابل پدیده شهر خودرو سه امتیاز طلایی به حساب مازنی‌ها واریز کند.

پدیده برای نزدیک کردن خود به تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیا از همان ابتدای دیدار خارج از خانه با نساجی حملات زیادی روی دروازه حریف قائمشهری اش طراحی کرد، اما حامد لک مانند یک سد آهنی با عکس العمل و خروج‌های به موقعش تمام این موقعیت‌ها را بی نتیجه گذاشت تا با ثبت چهارمین کلین شیت متوالی خود زمینه ساز شکستن طلسم شش بازی ناکامی نساجی در کسب برد و صعود این تیم به رده نهم جدول شود.

برترین سرمربی: حسین فرکی (پیکان)

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

شاید بدبین‌ترین هوادار تراکتورسازی هم تصور نمی‌کرد تیمش پس از شکست عجیب مقابل سپیدرود، در دیداری خانگی برابر پیکان که در ۴ بازی اخیرش حتی یک برد هم به دست نیاورده مغلوب بشود و به جای بهره مندی از فرصت توقف پرسپولیس و کاهش امتیازاتش با تیم صدرنشین با شکست از خودروسازان آبی پوش پایتخت رتبه دوم جدول را هم از دست داده و سقوط آزاد به رده چهارم را تجربه کند.

پیکان کسب ۳ امتیاز این بازی را جدا از تلاش و دوندگی بی امان بازیکنانش مدیون تفکرات حسین فرکی، مربی اخلاق مدار فوتبال کشورمان است که با تدابیری هوشمندانه راه‌های نفوذ ستارگان تراکتور از سمت چپ و راست زمین را بست و با میدان د

ادن به مگنو باتیستا و امیرحسین کریمی توان بازی سازی را هم از مسعود شجاعی گرفت تا عملا میزبان را در حضور حدود ۴۵ هزار هوادارش خلع سلاح کند.

به همین دلیل حسین فرکی به عنوان برترین سرمربی هفته بیست و ششم لیگ انتخاب می‌شود.

برترین تیم: سپاهان

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

شاگردان امیرقلعه نویی در بازی با سایپا تمام روز‌هایی که را با کم دقتی دست به فرصت سوزی زده و از این طریق با صدرنشینی فاصله گرفتند جبران کردند و با نمایشی چشم نواز شاگردان علی دایی را در خانه این تیم ۵ بر ۲ شکست دادند.

سپاهان در بازی با سایپا بار دیگر به یک تیم مدعی قهرمانی تبدیل شد که حتی با وجود ۱۰ نفره شدن یک لحظه هم برای خلق یک پیروزی پرگل و قاطعانه دست نمی‌کشد.

زردپوشان دیار نصف جهان در این بازی نشان دادند کاملا از شوک شکست در بازی با استقلال خارج شده اند و تا آخرین درصد توانشان برای باقی ماندن در کورس عقب نشینی نمی‌کنند.

به همین دلیل سپاهان به عنوان برترین تیم هفته بیست و ششم انتخاب می‌شود.

برترین بازی: سایپا- سپاهان

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

سرعت، جذابیت، خلق موقعیت، خشونت و هر فاکتور دیگری که می‌تواند عامل تبدیل یک بازی فوتبال به نمایشی هیجان انگیز باشد در دیدار سایپا و سپاهان وجود داشت.

امیرقلعه نویی و علی دایی تنها با هدف برد در این بازی سپاهان و سایپا را به میدان فرستاده بودند و به همین دلیل هر ۲ تیم از ابتدا تا انتهای این بازی فوق العاده جذاب، فوتبالی هجومی و تماشاگر پسند ارائه کردند که در پایان ضمن تبدیل شدن به بهترین بازی هفته بیست و ششم به عنوان برترین بازی این هفته هم انتخاب شد که البته این بازی زیبا برای قلعه نویی و شاگردانش ۳ امتیاز طلایی به همراه داشت و برای دایی و جوان هایش اندوه و حسرت.

اتفاق‌های هفته

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

مهم‌ترین اتفاق این هفته به حواشی گسترده دیدار تراکتورسازی و پیکان باز می‌گردد. جایی که باید به هجوم هواداران به داخل زمین، درگیری یک هوادار با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه (کاپیتان‌های تراکتورسازی و تیم ملی) سنگ و صندلی پرانی به داخل زمین، درگیری هواداران با ماموران نیروی انتظامی، سکته تعدادی هوادار و از مصدوم شدن برخی هواداران و ماموران یگان ویژه اشاره کرد.

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

برترین گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته بیست و ششم

کی روش استنلی سوارز (سپاهان) ۱۴ گل

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

علی علیپور (پرسپولیس) ۱۳ گل

آنتونی استوکس (تراکتورسازی) ۱۱ گل

لوسیانو پریرا (فولاد) ۹ گل

امین قاسمی نژاد (پدیده شهر خودرو) ۸ گل

یونس شاکری (پدیده شهر خودرو)

برترین پاسور‌های گل لیگ برتر تا پایان هفته بیست و ششم

محمد کریمی (سپاهان) ۷ پاس

فرکی و بالوتلی برترین سرمربی و بازیکن/ سپاهان، بهترین تیم

محمد قاسمی نژاد (پدیده شهر خودرو) ۶ پاس

مهدی مومنی (پیکان) ۵ پاس

احسان حاج‌صفی (تراکتورسازی)

حسن بیت سعید (فولاد)

گادوین منشا (استقلال)

امید عالیشاه (پرسپولیس)
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: