۰

گزارش سازمان ملل در مورد هزاران مورد از نقض حقوق کودکان یمنی

نماینده دبیرکل سازمان ملل ویژه مسائل کودکان و درگیری‌های مسلحانه از کشته شدن بیش از ۷۵۰۰ کودک یمنی از زمان آغاز جنگ علیه این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۷۶۹
۱۶:۰۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده دبیرکل سازمان ملل ویژه مسائل کودکان و درگیری‌های مسلحانه از کشته شدن بیش از ۷۵۰۰ کودک یمنی از زمان آغاز جنگ علیه این کشور خبر داد.

ورجینیا گامبا، نماینده دبیرکل سازمان ملل ویژه مسائل کودکان و درگیری‌های مسلحانه در نشست شورای امنیت درباره شرایط یمن اظهار کرد: آمارها از موارد نقض حقوق کودکان در یمن وحشتناک است، طبق این آمار بیش از ۷۵۰۰ کودک یمنی در جنگی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز کرده، کشته شده‌اند، ما ۸۰۰ مورد محرومیت کودکان یمنی از کمک‌های بشردوستانه را ثبت و نیز ۳۵۰ حمله علیه مدارس و بیمارستان‌ها را رصد کردیم.

گامبا گفت: این آمارها از دوره زمانی آوریل ۲۰۱۳ تا آخر ۲۰۱۸ است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه افزود: با توجه به مشکلاتی که در جمع‌آوری اطلاعات وجود دارد، درباره خشونت جنسی علیه کودکان به صورت مستمر اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواست اقداماتی فوری را در پیش گیرند که تضمین کند عملیات نظامی آنها در چارچوب قوانین بین‌المللی بوده و کمک‌های بشردوستانه فورا به دست جنگ‌زده‌ها می‌رسد.

همچنین گامبا از جامعه جهانی خواست توجه ویژه‌ای به حمایت مالی از یمن داشته باشند.

از سوی دیگر، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی نیز در این جلسه تاکید کرد، یمن شاهد بزرگترین عملیات امدادرسانی در جهان است.

لوکوک گفت: نهادهای انسانی تمام تلاش خود را برای نجات جان غیرنظامیان انجام می‌دهند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی افزود: نهادهای انسانی در مهار بیماری وبا با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: با وجود برقراری آتش‌بس نسبی در شهر حدیده، شاهد افزایش تنش‌ها در دیگر جبهه‌ها هستیم و این درگیری‌ها موجب محرومیت دو میلیون کودک از تحصیل شده است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: