۰

سیل و طوفان در پاکستان

بارش باران های سیل آسا در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوای پاکستان و همچنین طوفان شدید در شهر «کراچی» در جنوب این کشور 25 قربانی گرفت و ده ها نفر نیز مصدوم شدند.
کد خبر: ۱۸۴۶۶۷
۰۹:۱۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوزر»، بارش باران های سیل آسا در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوای پاکستان و همچنین طوفان شدید در شهر «کراچی» در جنوب این کشور 25 قربانی گرفت و ده ها نفر نیز مصدوم شدند.

 رسانه های پاکستانی روز سه شنبه گزارش دادند: ورود سامانه جدید ابری به مناطق ایالت بلوچستان و متعاقب آن بارش شدید باران منجر به آب گرفتگی در مناطق مختلف این ایالت شد.
براساس این گزارش، طغیان رودخانه ها در بخش های روستایی ایالت بلوچستان باعث مسدود شدن راه های ارتباطی شد.
در حوادث مختلف مربوط به بارندگی شدید و طغیان رودخانه در مناطق مختلف ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوای پاکستان 9 نفر کشته شدند.
علاوه بر این طوفان سنگین همراه با گرد و خاک، رانش زمین و رعد و برق در شهر «کراچی» مرکز ایالت سند و شهرهای مختلف ایالت پنجاب نیز دست کم 16 نفر کشته برجای گذاشت.
طوفان اخیر باعث تخریب چند منزل مسکونی و جاری شدن سیل و همچنین رانش زمین خسارت شدیدی به اماکن عمومی وارد کرد.
منابع خبری گفتند: طوفان در کراچی با سرعت 65 تا 85 کیلومتر در ساعت باعث خسارت شدید شده و 80 نفر از ساکنان این شهر نیز مصدوم شدند.
پایگاه خبری «اکسپرس» پاکستان اعلام کرد: طوفان و باران شدید باعث غرق شدن دو کشتی صیادان در یک رودخانه واقع در ایالت سِند شده و 12 سرنشین آن نیز ناپدید شدند.
روز گذشته منابع خبری پاکستان با اشاره به حرکت ناگهانی سیل از استان سیستان و بلوچستان ایران به طرف بلوچستان پاکستان، گفتند: اداره هواشناسی پاکستان و اداره مدیریت حوادث غیرمترقبه این ایالت اعلام کرد که این جریان عظیم آب به همراه ابرهای با باران های شدید از ایران وارد خاک پاکستان شده و احتمالا تا چند روز آینده در این منطقه ویرانی به همراه خواهد آورد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: