۰

خروج بیش از ۱۳۰۰ پناهجوی سوری از اردوگاه الرکبان

روسیه بیش از ۱۳۰۰ پناهجوی سوری را از طریق یک مسیر امن از اردوگاه الرکبان خارج کرد.
کد خبر: ۱۸۴۶۰۶
۱۳:۳۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، ژنرال «ویکتور کوپچیشین» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اواخر روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد بیش از ۱۳۰۰ پناهجو در ۲۴ ساعت گذشته اردوگاه الرکبان را از طریق یک مسیر امن ترک کرده‌اند.

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل هفته گذشته در نشست شورای امنیت این سازمان گفت مسکو قصد دارد مذاکرات با سازمان ملل، آمریکا و اردن درباره پناهجویان را ادامه دهد.

نبنزیا گفت ده‌ها هزار سوری در داخل این کشور آواره هستند و با جیره‌بندی‌های بشردوستانه‌ای که به دستشان می‌رسد و در شرایط غیرقابل قبول روزگار می‌گذرانند. به گفته این مقام روس آواره‌ها مایلند که اردوگاه‌ها را ترک کنند و به زادگاهشان برگردند.

نبنزیا همچنین گفت روسیه دو مسیر امن را برای خروج پناهجویان از الرکبان به مکان‌های منتخب آن‌ها از جمله لاذقیه، حمص، پالمیرا و حومه حلب و دمشق باز کرده است.

روسیه و سوریه دائما در تلاشند تا توجه جامعه جهانی را به شرایط اسفناک این اردوگاه که ۴۰ هزار آواره در آن گرفتار شده‌اند، جلب کنند.

مسکو و دمشق از بی‌میلی آمریکا برای اجازه دادن به پناهجویان برای خروج از این اردوگاه انتقاد کرده‌اند. اردوگاه الرکبان در منطقه تحت کنترل آمریکا و نزدیک پایگاه این کشور در التنف است.

روسیه از سال ۲۰۱۷ یکی از سه کشوری بوده که آتش‌بس در سوریه را تضمین کرده است. نیرو‌های مسلح روسیه در تنش‌های سوریه به دمشق کمک نظامی کرده‌اند و عملیات بشردوستانه زیادی را نیز در این کشور انجام داده‌اند. روسیه در حال حاضر در بازسازی‌های پس از جنگ و بازگشت پناهجویان به سوریه کمک می‌کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: