۰

آمادگی علمای افغانستان در میانجیگری بین طالبان و دولت

تعدادی از علمای استان پکتیا (واقع در شرق افغانستان) آمادگی خود را برای میانجیگری بین دولت این کشور و طالبان به منظور انجام صلح اعلام کردند.
کد خبر: ۱۸۴۵۵۱
۰۹:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، تعدادی از علمای استان پکتیا (واقع در شرق افغانستان) آمادگی خود را برای میانجیگری بین دولت این کشور و طالبان به منظور انجام صلح اعلام کردند.

 این علما از گروه طالبان خواسته‌اند تا برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح حاضر شوند و از افزایش درگیری‌ها در کشور خودداری کنند.

با افزایش عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان و کشته شدن صدها فرد ملکی (یکی از اقوام افغانستانی)، این علما با اعتراض به این موضوع، خواستار توقف هر چه سریعتر عملیات‌ها شده‌اند.

محمد ظاهر اوریاخیل، عضو شورای تحقیق پکتیا تصریح کرد که علمای شرق کشور آمادگی دارند تا بین حکومت و طالبان برای توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح میانجیگری کنند.

گفتنی است، گروه طالبان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که عملیات بهاری «الفتح» علیه نیروهای امنیتی افغانستان و حمایت قاطع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به رهبری آمریکا را انجام می‌دهد.

این در حالی است که در نشست هفته گذشته مسئولان نهادهای امنیتی افغانستان به ریاست محمداشرف غنی (رئیس‌جمهور این کشور) برنامه عملیاتی «خالد» برای سال ۱۳۹۸ از سوی هیئت دولت تصویب شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: