۰

معاون صدام: عذر می خواهم که به کویت حمله کردیم

در ساعات گذشته یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شده است که در آن عزت الدوری معاون سابق صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق درباره حمله به کویت سخن می گوید و حامل پیامی به امیر این کشور است.
کد خبر: ۱۸۴۵۱۸
۱۵:۲۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، در ساعات گذشته یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شده است که در آن عزت الدوری معاون سابق صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق درباره حمله به کویت سخن می گوید و حامل پیامی به امیر این کشور است.

 الدوری در این کلیپ حمله به کویت را اشتباه بزرگ و خلاف عقیده حزب بعث می داند.

وی در ادامه می گوید: گفتیم و امروز هم می گوییم، اشغال کویت اشتباه اساسی، راهبردی و اخلاقی بود و اولین دلیل محکومیت چنین موضعی از سوی ما این است که اشغال کویت با عقیده حزب سوسیالیست بعث در تناقض است.

معاون صدام با تاکید بر اینکه کویت هیچ گاه بخشی از عراق نبوده است، از شیخ صباح الاحمد الصباح به دلیل حمله به کویت عذرخواهی می کند.

عزت الدوری (۷۷ساله) هنگام حکمرانی حزب بعث به رهبری صدام، مرد دوم این حزب بود و معاونت آنچه شورای رهبری انقلاب خوانده می شود را برعهده داشت.

پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳م، عزت الدوی ناپدید شد و حزب بعث اعلام کردکه پس از اعدام صدام، الدوری جای وی را گرفته است.

پیش از این اخباری مبنی بر هلاکت عزت الدوری در جریان حضور عناصر داعش در عراق منتشر شده بود اما به نظر می رسد چنین اخباری صحت ندارد و وی همچنان زنده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: