۰

انتشار جزئیات قانون بیرون راندن نیرو‌های بیگانه از عراق

العربی الجدید به نقل از یک مسئول بلندپایه عراقی درباره قانون «بیرون راندن نیرو‌های بیگانه» از این کشور نوشت بر اساس قانون مذکور این نیرو‌ها باید تا پیش از فرا رسیدن ژانویه ۲۰۲۱ از عراق خارج شوند.
کد خبر: ۱۸۴۴۳۳
۰۹:۲۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از یک مسئول بلندپایه عراقی درباره جزئیات تصویب قانون «بیرون راندن نیرو‌های بیگانه» از این کشور نوشت بر اساس این قانون نیرو‌های بیگانه باید تا پیش از فرا رسیدن ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۳۹۹) از عراق خارج شوند.

به نوشته این پایگاه خبری، موضوع خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق روی میز قرار دارد. نمایندگان و اعضای چهار حزب از احزاب سیاسی عراق یعنی حزب «دولت قانون»، «سازمان بدر»، «شورای عالی اسلامی» و همچنین ائتلاف سائرون و مشاوران حقوقی وابسته به آن‌ها از هفته گذشته دیدار با یکدیگر را از سر گرفتند تا بخش‌های پایانی پیش نویس قانونی را که «بیرون راندن نیرو‌های بیگانه از عراق» نام دارد، تصویب کنند.

بر اساس اخبار درز یافته از منابع نزدیک به یکی از گروه‌های سیاسی شرکت کننده در تهیه پیش نویس قانون مذکور، این قانون بند‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آن بیرون راندن هر گونه گروه بیگانه پیش از فرا رسیدن ژانویه ۲۰۲۱ است. این بدان معناست که دولت عراق ۱۸ ماه فرصت دارد، مسئله بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشور را اجرایی کند.

مهم‌ترین آن‌ها نیرو‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، استرالیایی و دیگر نیرو‌هایی است که تحت حمایت ائتلاف بین المللی فعالیت دارند البته به غیر از ترکیه که در پایگاه بعشیقه و رشته کوه‌های قندیل حضور دارد و بغداد می‌گوید حضور آن‌ها در این مناطق، بدون هماهنگی با عراق است؛ در حالی که ترکیه این موضوع را رد می‌کند و تاکید دارد حضور آنکارا در این مناطق طبق توافق دولت حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: