۰

ارایه خدمات درمانی رایگان به سیل‌زدگان تا پایان بحران

مشاور معاون بهداشت گفت: روند ارائه خدمت به خانواده‌های سیل‌زده تا پایان بحران به صورت رایگان صورت می‌گیرد و این افراد می‌توانند داروها و مکمل‌های مورد نیازشان را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دریافت کنند.
کد خبر: ۱۸۴۴۲۳
۰۸:۵۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده، گفت: در استان خوزستان حدود ۵۰۰ هزار نفر در مخاطره سیلاب قرار داشتند که تحت پوشش‌های درمانی و بهداشتی قرار گرفته و بسیاری از این افراد در کمپ‌ها اسکان یافتند.

وی افزود: تعداد افراد اسکان‌یافته در کمپ‌ها کاملا مشخص است و به کودکان زیر ۱۰ سال، مادران باردار و سالمندان خدمات مراقبتی ویژه ارائه می‌شود.

مطلق تأکید کرد: روند ارائه خدمت به خانواده‌های سیل‌زده تا پایان بحران به صورت رایگان صورت می‌گیرد و تمام خدمات بیمارستانی در سطح یک رایگان بوده، همچنین این افراد می‌توانند داروها و مکمل‌های مورد نیازشان را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دریافت کنند.

مشاور معاون بهداشت تصریح کرد: در هریک از کمپ‌های مورد نظر، تیمی از پزشکان و پزشک خانواده مستقر بوده و خدمات مراقبتی را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند، همچنین نیروهای بهداشت محیط به طور مستمر وضعیت آب آشامیدنی، دفع فاضلاب منطقه و موارد بهداشتی مانند نحوه پخت و پز غذا را مورد بررسی قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تیمی از کارشناسان بیماری‌ها به بررسی بیماری‌های واگیر مانند اسهال خونی، پنومونی و... می‌پردازند و همچنین پوشش کامل واکسیناسیون برای کودکان ساکن در این مناطق انجام شده است.

مطلق با اشاره به فعالیت کارشناسان روان در این مناطق توضیح داد: این کارشناسان وضعیت روانی، استرس و اضطراب سیل‌زدگان را بررسی کرده و به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

مشاور معاون درمان در پایان گفت: در استان خوزستان سه بیمارستان صحرایی ایجاد شده که به بیماران خدمت ارائه می‌کنند و در صورت نیازمند بودن بیمار به بستری، توسط آمبولانس‌ها به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: