۰

جمع آوری کمک نیم میلیاردتومانی حوزویان به سیل زدگان

مسئول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی حوزویان به سیل زدگان با هماهنگی جمعیت هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۱۴۸
۱۱:۲۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مسئول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی حوزویان به سیل زدگان با هماهنگی جمعیت هلال احمر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی به زمان تشکیل ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه نهادهای اصلی این ستاد به شمار می روند و جمعیت هلال احمر نیز به عنوان نهاد غیرحوزوی هماهنگ کننده نیز حضور دارد.

او در خصوص خدمات صورت گرفته به زلزله زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب گفت: خدمات متنوعی به مردم زلزله زده سرپل ذهاب و استان کرمانشاه صورت گرفت که حدود دومیلیارد تومان هدایای طلاب و روحانیون بود و حدود ۲ هزار طلبه در برنامه های امداد و نجات و کارهای فرهنگی و تبلیغی شرکت کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با اشاره به اقدامات ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در کمک رسانی به سیل زدگان در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: در حادثه سیل امسال در روز دوم سیل آق قلا ستاد بحران حوزوی استان گلستان تشکیل شد و با وجود اینکه بخش زیادی از مردم آق قلا، اهل تسنن بودند، روحانیون و طلاب به حمایت آنها برخاستند و خدمات زیادی انجام دادند.

او عنوان کرد: به محض وقوع سیل در استان‌های مازندران، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان و فارس، ستادهای استانی حوزوی بحران تشکیل شد و طی جلسات متعدد، مصوباتی داشتیم و در طول این مدت چند هزار طلبه روحانی ملبس و غیر ملبس مشغول خدمت رسانی در استان‌ها شدند.

زمانی خاطرنشان کرد: در استان های خوزستان، لرستان و گلستان اعلام کردیم که حوزه های علمیه جهت کمک رسانی به سیل زدگان به مدت دو هفته تعطیل شوند و به بقیه استانها نیز ابلاغ شد که ستادهای حوزوی بحران جهت کمک به سیل زدگان و مناطق آسیب دیده تشکیل شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با بیان این که در هفته اخیر چندین اتوبوس از طلاب حوزه علمیه قم به طرف پلدختر، خوزستان و آق قلا اعزام شدند، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ طلبه در لرستان بویژه شهرهای معمولان و پل دختر مستقر شدند و ۲۰۰ نفر نیز در خرم آباد مشغول کمک و امدادرسانی هستند.

او با اشاره به کمک های نقدی و غیرنقدی مراجع عظام تقلید و رهبر انقلاب به سیل زدگان تصریح کرد: اجازه صرف یک سوم یا نصف وجوهات از طرف مراجع عظام تقلید به همه مقلدان کشور و خارج کشور زمینه را برای افزایش کمک‌های مردمی فراهم کرد تا جایی که برخی از روحانیون نماینده مراجع در پاکستان و دیگر کشور‌ها اقدام به تأسیس پایگاه جمع آوری کمک‌های نقدی و مالی و ارسال آن به ایران کردند.

مسئول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در ادامه از گشایش یک شماره حساب ویژه در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برای دریافت کمک های نقدی به سیل زدگان خبرداد و گفت: این شماره حساب به تمامی طلاب و روحانیون کشور ابلاغ شد تا آن‌ها نیز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند تاجایی که در روز گذشته حدود نیم میلیارد تومان مجموعه هدایای طلاب و روحانیون کشور صرف خرید کالا‌های مورد نیاز اولیه مانند وسائل بهداشتی به ویژه برای کودکان، پوشاک دسته اول، پتو، کنسرو و غذا‌های بسته بندی شد و تقدیم سیل زدگان شد.

اوهمچنین از جمع آوری حقوق‌ اهدایی کارمندان حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و تصریح کرد: مبلغ نیم میلیارد تومان شامل حقوق واریزی طلاب و کمک های نقدی و موردی روحانیون می شود و پیش بینی می شود این کمک ها افزایش یابد.

زمانی با اشاره به اقدامات فرهنگی و تبلیغی ستاد حوزوی بحران خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از کمبود‌هایی که هلال احمر به حوزه علمیه اعلام کرد اعزام فضلای متخصص مشاوره و درمان نگرانی‌های روحی بود این خلأ بر اساس تجربه‌های گذشته ایران بود که در برخی از موارد پیامد‌های تلخ روحی و روانی در سرنوشت افراد آسیب دیده داشته است.

او همچنین گفت: برای طلاب اعزامی ۹ نوع وظیفه تعریف شده که از جمله آن‌ها نجات افراد محاصره شده در سیل، نجات اساسیه و امکانات مالی مردم، رساندن غذا و پوشاک به مردم آسیب دیده، لایروبی و تخلیه ساختمان‌ها از آب سیل و شستشوی اساسیه مردم، پاسخگویی به سؤالات فقهی و شرعی مردم، حضور در حسینیه‌ها و کمپ‌ها و اقامه نماز جماعت، آموزش معارف اسلامی و مشاوره با افرادی که دچار بحران‌های روحی، یأس، افسردگی و عصبانیت‌های روحی شده اند و درمان آن‌هاست.

مسئول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه برگزاری برنامه‌های تخصصی شاد و فرهنگی برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها را از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد حوزوی بحران عنوان و خاطرنشان کرد: توزیع اقلام فرهنگی و ورزشی، راهنمایی و تشویق مردم به رعایت امنیت اموال دیگران، عدالت در توزیع و دریافت کالا‌ها و دستگیری و حمایت از یکدیگر نیز از جمله فعالیت‌های روحانیون به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه کمک های غیرنقدی ب استعلام نیاز از منطقه درگیر سیل جمع آوری و ارسال می شود، خاطرنشان کرد: اقلام بهداشتی، بسته های خوراکی، کنسروها، پوشاک دست اول، پتو، چکمه و ابزار مورد نیاز برای لایروبی از قبیل بیل و کلنگ جزو نیازهای اولیه مردم مناطق سیل زده می باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: