۰

ترامپ به دنبال جلب آرای یهودیان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ است

ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد دونالد ترامپ با اقدامات خود تلاش می‌کند یهودیان آمریکا را ترغیب کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به او رای دهند.
کد خبر: ۱۸۳۹۰۷
۱۲:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه اینترنتی ای‌بی‌سی نیوز در گزارشی به قلم زیک میلر با عنوان «ترامپ به دنبال جلب آرای یهودیان در انتخابات ۲۰۲۰ است» نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند یهودیان این کشور را ترغیب کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور به او رای دهند.

دونالد ترامپ روز شنبه در نشست سالیانه «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» سخنرانی کرد. این ائتلاف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از ترامپ حمایت کرده بود. «ائتلاف یهودیان جمهوری خواه» خود را آماده می‌کند تا میلیون‌ها دلار برای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ هزینه کند.

رای‌دهندگان یهودی آمریکا به طور سنتی از دموکرات‌ها حمایت کرده‌اند، اما جمهوری‌خواهان امیدوارند که بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آرای یهودیان را به خود جلب کنند. ترامپ می‌گوید اقداماتی انجام داده است که نشان می‌دهد او بیشتر (از دیگران) طرفدار اسرائیل است.

سخنرانی ترامپ در حالی ایراد شد که چند هفته پیش از این او گفته بود دموکرات‌ها از یهودیان «متنفر» هستند. دموکرات‌ها در حال حاضر سرگرم بحث‌های درون حزبی در خصوص نحوه واکنش به اظهارات ایلهان عمر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا، می‌باشند. برخی افراد مدعی هستند که ایلهان عمر اظهاراتی را بر زبان آورده است که یهودستیزانه به نظر می‌رسند.

پیش از آنکه ترامپ برای ایراد سخنرانی در نشست سالیانه «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» حضور یابد افرادی که تجمع کرده بودند پلاکارد‌هایی با خود حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «ما یهودیان طرفدار ترامپ هستیم.» روی برخی از پلاکارد‌هایی که شرکت‌کنندگان حمل می‌کردند نام ترامپ به زبان عبری نوشته شده بود.

دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون اقدامات زیر را در راستای حمایت از اسرائیل و جلب آرای یهودیان انجام داده است:

- او سیاست آمریکا را تغییر داده است و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخته است. بلندی‌های جولان یک ناحیه راهبردی است که اسرائیل آن را در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ از سوریه جدا کرد و به تصرف خود در آورد.

- او قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا در اسرائیل را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد.

- او صد‌ها میلیون دلار کمک به فلسطینی‌ها را قطع کرد و دفتر نمایندگی فلسطین در واشنگتن را تعطیل نمود.

- به چند دهه مخالفت آمریکا با شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری خاتمه داد.

- او از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی خارج شد و تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی را از سرگرفت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به شدت با این توافق هسته‌ای مخالف بود. اسرائیل ایران را تهدیدی برای موجودیت خود تلقی می‌کند. ترامپ روابط بسیار نزدیکی با نتانیاهو دارد.

- او آمریکا را از شماری از آژانس‌ها و نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد که برنامه‌های ضداسرائیلی را در دستور کار خود داشتند، خارج کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) اشاره کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: