۰

بزرگترین هیأت اقتصادی عربستان وارد عراق شد

بزرگترین هیأت اقتصادی عربستان سعودی به همراه هفت وزیر طی سفر رسمی دو روزه چهارشنبه وارد بغداد، پایخت عراق شد.
کد خبر: ۱۸۳۶۷۶
۰۹:۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های عربستان سعودی از سفر یک هیأت اقتصادی بلند پایه این کشور به عراق جهت انجام توافق‌های اقتصادی و تجاری با این کشور خبر دادند.

روزنامه سعودی «عُکاظ» چهارشنبه (۱۴ فروردین) نوشت که این هیأت بلند پایه متشکل از هفت وزیر، ده‌ها نماینده از وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی برای سفر رسمی دو روزه وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

هیأت اقتصادی سعودی مورد استقبال وزرا و مقام‌های ارشد دولت عراق قرار گرفته است.

«ماجد بن القصبی»، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری، «شاهزاده بندر بن عبدالله»، وزیر فرهنگ، «عبدالرحمن الفضلی»، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی، «خالد الفالح»، وزیر انرژی، صنعت و منابع طبیعی، «حمد آل الشیخ»، وزیر آموزش و پرورش و «ثامر السبهان»، سفیر سابق سعودی در بغداد و وزیر مشاور فعلی در امور کشورهای خلیج فارس در این هیأت حضور دارند.

روزنامه عکاظ هیأتی مذکور را «بزرگترین و مهمترین هیأت سعودی» خواند که طی سال‌های گذشته به عراق سفر می‌کند.

به نوشته این روزنامه، طی دیدارهایی که این هیأت با طرف عراقی خواهد داشت، نشست‌های دور دوم «شورای هماهنگی عراق و عربستان سعودی» به ریاست ماجد القصبی از طرف ریاض و «ثامر الغضبان»، معاون نخست‌وزیر عراق در امور انرژی و وزیر نفت این کشور  از طرف بغداد برگزار خواهد شد.

بر اساس جدول اعمال این شورا تقویت همکاری دوجانبه، ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها، تشریک مساعی مشترک در راستای منافع مشترک و توسعه شراکت راهبردی و تبادل تجارت فنی در دستور کار خواهد بود.

بر اساس این گزارش دو طرف در حاشیه این نشست‌ یادداشت‌های تفاهم متعددی در چارچوب همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف امضا خواهند کرد.

دور اول نشست‌های شورای هماهنگی مشترک ریاض و بغداد ماه اکتبر گذشته به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد.

در همین راستا، شبکه سومریه عراق به نقل از وزیر تجارت سعودی گزارش داد که فردا قرار است کنسولگری سعودی در شهر بغداد افتتاح شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: