۰

تلاش برای توجیه اظهارات عمران خان درباره افغانستان

پس از آنکه اظهارات عمران خان درباره افغانستان با محکومیت رهبران سیاسی افغانستان روبرو شد وزارت خارجه پاکستان تلاش کرده است تا در بیانیه نخست وزیر این کشور درباره امور داخلی افغانستان را توجیه کند.
کد خبر: ۱۸۳۳۶۵
۱۲:۵۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، اخیرا نخست وزیر پاکستان به خبرنگاران در اسلام‌آباد گفته بود که دولت کنونی افغانستان با یک دولت موقت جایگزین شود تا تلاش‌های صلح در این کشور به نتیجه برسد.

این موضوع واکنش تند دولت و رهبران سیاسی افغانستان را برانگیخت و موجب شد تا کاردار سفارت پاکستان در کابل به وزارت خارجه افغانستان احضار شود.

    وزارت خارجه پاکستان در بیانیه اعلام کرد که این کشور هیچ علاقه به افغانستان ندارد و از اظهارات نخست وزیر پاکستان درباره افغانستان تعبیر نادرستی صورت گرفته است.

در این بیانیه تاکید شده است که پاکستان تنها تلاش می‌کند تا از طریق یک فرایند سیاسی و به رهبری و مالکیت مردم افغانستان روند صلح در این کشور را تقویت کند.

وزارت خارجه پاکستان خاطرنشان کرده است که نخست وزیر این کشور به تسهیل روند صلح و مصالحه سیاسی در افغانستان علاقه‌مندی شخصی دارد و این موضوع نباید باعث ایجاد سوءتفاهم شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که تلاش‌های صادقانه پاکستان در روند صلح افغانستان نباید تضعیف و یا نادیده گرفته شود زیرا روند صلح افغانستان در مرحله مهم قرار دارد.

پاکستان به روند مذاکرات آمریکا با طالبان کمک کرده است اما طوری که این کشور نتوانست طالبان را به مذاکره با دولت افغانستان تشویق کند.

مقامات افغان همواره پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور متهم می‌کنند اما اسلام‌آباد این اتهامات را رد می‌کند.

دولت افغانستان در چند ماه پیش دوبار بخاطر حملات راکتی به مناطق مسکونی و دعوت از نمایندگان سیاسی طالبان از پاکستان به سازمان ملل شکایت کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: