۰

اتریش ارتباط مالی تروریست نیوزیلند با جنبش هویت را تایید کرد

صدراعظم اتریش ارتباط مالی میان جنبش راست‌گرای افراطی در این کشور با عامل حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند را تائید کرد.
کد خبر: ۱۸۳۲۷۵
۱۴:۴۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش امروز چهارشنبه اعلام کرد که اخبار مبنی بر ارتباط مالی میان فردی که ۵۰ نفر را در شهر «کرایست‌چرچ»  نیوزیلند کشت و جنبش راست‌گرای افراطی هویت (Identitarian movement) در اتریش را تائید می‌‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، کورتس همچنین گفت که اتریش در تلاش بود تا این جنبش که قصد داشت خود را به عنوان هویت اروپا معرفی کند را منحل کند.

پیشتر اعلام شده بود که روز سه‌شنبه (دیروز) خانه «مارتین زلنر» رهبر این جنبش در وین بازرسی شده و رایانه و تلفن همراه وی نیز توقیف شده است. این  اقدام پس از آن صورت گرفت که جنبش هویت، کمک مالی کلانی را دریافت کرد که در این بین ردی از عامل استرالیایی حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند هم به چشم می‌خورد. با این حال زلنر هر گونه ارتباطی با عامل تروریستی نیوزیلند را رد کرده بود.

بامداد جمعه ۲۴ اسفند به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزیلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کرایست‌چرچ» خبر دادند. در پی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل ۵۰ نفر کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

پس از این حملات، نخست‌وزیر نیوزیلند از تغییر قوانین تملک و حمل سلاح در این کشور خبر داد و در آخرین اقدام، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری گفت: «تاریخچه ما در ۱۵ مارس برای همیشه تغییر کرد. اکنون، قوانین ما نیز تغییر می‌کنند. ما به نیابت از تمام نیوزیلندی‌ها اعلام می‌کنیم که اقداماتی را برای تقویت قوانین مربوط به تملک سلاح و امن‌تر کردن کشور خود انجام می‌دهیم.»
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: