۰

پاسخ نصرالله به اظهارات پامپئو در لبنان

به نظر می رسد که اظهارات و ادعاهای بی پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا در لبنان به حدی از حیله گری و وقاحت سیاسی رسیده است که سید حسن نصرالله در سخنرانی خود که از طریق تلوزیون نیز پخش شد، به این ادعاها با دقت و نکته سنجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۸۳۲۴۹
۱۲:۳۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، نصرالله در این سخنرانی تاکید کرد که پامپئو به منظور تحریک لبنانی ها و شوراندن عده ای علیه عده ای دیگر و برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی به نفع رژیم صهیونیستی به لبنان آمده است، وی تاکید کرد سفر پامپئو به لبنان در ادامه برنامه ریزی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی نه تنها به عنوان یک هم پیمان بلکه به عنوان مهره آمریکا در منطقه صورت گرفت و اظهارات وی به رغم بی اهمیت و شنیع بودن از پیش برنامه ریزی و نوشته شده بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور حزب الله در سوریه در راستای حمایت از لبنان و لبنانی ها از داعش صورت می گیرد، وزیر خارجه آمریکا را بی اطلاع کامل نسبت به مسائل لبنان دانست و گفت که یا خائنان یا سازمان‌های آمریکایی به او اطلاعات غلط داده‌اند و سخنان پامپئو در خصوص حزب‌الله بیشتر موجب تعجب مردم لبنان می‌شود.

نصرالله در سخنرانی خود تاکید کرد که تنها مشکل آمریکا با ایران و حزب الله که پامپئو در خلال سخنرانی چند دقیقه ای خود در لبنان بیش از بیست بار به نام آنها اشاره کرده است این است که حزب الله و ایران در حمایت از قضیه فلسطین و عدم اجرای معامله قرن تمام قد در برابر آمریکا ایستاده اند و در پرونده سوریه همه رشته های آمریکا را در سوریه پنبه کرده اند.

وی در ادامه پاسخگویی به اظهارات نابجا و بی اساس پامپئو تاکید کرد که به رغم آنچه که وزیر خارجه آمریکا مدعی شده این حزب الله نیست که مانع تحقق رویای لبنانی ها می شود و در واقع آنچه که تحقق رویای شهروندان لبنانی را به شکست می کشاند رژیم صهیونیستی و حامیان آن است، لبنانی ها که رویای آزادی لبنان و حفظ حاکمیت این کشور را در سر می پرورانند تمام امید خود را به حزب الله معطوف کرده اند، اما این آمریکا است که مانع بازگشت آوارگان سوری و فلسطینی به خانه هایشان است و در واقع این آمریکاست که مانع اصلی تحقق آرزوی لبنانی ها است.

وی تاکید کرد از سال 1948 تاکنون خطری که لبنان را تهدید می کند اسرائیل است و آنچه که از لبنانی ها را در مقابل این خطر محافظت می کند مقاومت و موشک های آن و همچنین توانایی ارتش لبنان برای مقابله است که آمریکا ارتش لبنان را ازآن باز می دارد، وی تاکید کرد که حزب الله همواره جزئی از مردم لبنان است و امروز به یکی از ارکان مهم دولت و جامعه لبنان تبدیل شده است و به سلامت و شکوفایی لبنان اهمیت می دهد.

نصرالله تصریح کرد: پامپئو می‌گوید که «حزب‌الله و ایران برای لبنان چه آورده‌اند؟» اگر حزب‌الله نبود تو اکنون به لبنان نمی‌آمدی و این کشور را نمی‌شناختی. پامپئو می‌گوید که «سلیمانی و ایرانی‌ها امنیت و صلح مردم لبنان را به خطر انداخته‌اند». حاج قاسم سلیمانی مظلوم و ایران به ما کمک کردند تا از امنیت مردم محافظت کنیم. سلیمانی در کنار ما ایستاد و با سلاح ایرانی ما زمین‌هایمان را از اشغالگری صهیونیست‌ها آزاد و با گروه های تروریستی مبارزه کردیم. اما آمریکا در مقابل درحال حمایت تروریست ها و رژیم صهیونیستی بود و لبنان را تحریم کرده و مانع بازگشت آوارگان سوری به خانه هایشان شده بود.

سید حسن نصرالله با سخنان رسا و شیوای خود به اختصار شکست پامپئو را در تحقق اهداف خود از سفر به لبنان تشریح کرد درخصوص تحریم حزب الله، نصرالله بعید ندانست که مقاومت به گزینه های دیگر روی آورد، وی تاکید کرد: تا زمانی که به ما ظلم می شود ما با این ظلم مقابله خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد که اوضاع را تحت کنترل در آوریم تا توان، اراده و پایداری خود را حفظ کنیم. زمانی که مردم ما مورد ظلم واقع می شوند باید به راه حل های دیگر نیز فکر کنیم.

در نهایت باید گفت که ممکن است برخی در این خصوص بگویند که تحریم حزب الله ممکن است منجر به شکست و تضعیف آن شود اما باید گفت که حزب الله تنها شاخص پایداری لبنان است و اگر حزب الله نبود بیروت جولانگاه صهیونیست هایی بود که با توپ و تانک در دهه هشتاد وارد لبنان شده و مردم لبنان را به خواری و ذلت کشانده بودند، چنانکه شاهد آن بودیم در سال 2000 نیروهای مقاومت صهیونیست ها را از سرزمین های جنوبی بیرون رانده و پوزه صهیونیست ها را در جنگ 33 روزه در سال 2006 به خاک مالیدند اما هم اکنون شاهد آن هستیم که امروز رژیم صهیونیستی دست به دامن آمریکا شده است که مقاومت را محاصره کند و مانع از این شود که هرگونه دستاوردی داشته باشند و هرگونه پیروزی سیاسی را به دست آورد.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: