۰

آغاز تحقیقات رسمی نیوزلند درباره حمله مرگبار کرایست‌چرچ

نخست‌وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه اعلام کرد کمیسیونی در این کشور، تحقیقات رسمی خود را درباره حمله مرگبار به مسجد کرایست چرچ آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۲۹۸۹
۱۱:۰۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند، امروز (دوشنبه) از انجام تحقیقات رسمی در خصوص حمله تروریستی و مرگبار به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ این کشور خبر داد.

آردرن در این خصوص به خبرنگاران گفت: «امروز اعضای کابینه توافق کردند که تحقیقات رسمیاز سوی کمیسیون سلطنتی انجام شود ... این تحقیقات به این مسئله خواهد پرداخت که چه کار‌هایی باید انجام می‌شد یا می‌توانست انجام شود که از وقوع این حمله جلوگیری کند».

او در ادامه افزود عملکرد ادارات دولتی پیش از این جنایت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، از جمله آنکه آیا جامعه اطلاعاتی کشور منابع خود را به طور مناسب متمرکز کرده است یا خیر.

نخست وزیر نیوزلند همچنین اظهار کرد: «مهم است که زیر هیچ سنگی بدون جستجو باقی نماند تا بفهمیم ریشه چنین حمله تروریستی از کجا بود و چگونه و چرا این اتفاق روی داد. چه فرصت‌هایی داریم که از وقوع چنین حادثه‌هایی ممانعت کنیم».

در حمله تروریستی در ۱۵ مارس سال جاری میلادی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ این کشور، ۴۹ تن کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند. این دو حمله برنامه‌ریزی‌شده همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد. حدود ۳۰۰ نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آن‌ها آتش گشودند.

تروریست مهاجم به مسجد النور در شهر «کرایست‌چرچ» از پنج اسلحه شامل دو مسلسل نیمه اتوماتیک و شاتگان، برای انجام حمله خود استفاده کرده که برای استفاده از آن‌ها نیز مجوز داشته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: