۰

با رعایت این نکات هیچ‌گاه دچار طلاق عاطفی نمی‌شوید

جدایی عاطفی میان زن و شوهر به شکل زندگی در یک خانه بدون هیچ ارتباطی به غیر از مکالمات ضروری، طلاق عاطفی نامیده می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲۵۴۲
۱۵:۴۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مجید ابهری؛ آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از افزایش طلاق عاطفی در بین تحصیلکرده‌های ایرانی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه طلاق عاطفی در بین تحصیل کرده‌ها سه برابر خانواده‌های عادی است، گفت: جدایی عاطفی میان زن و شوهر به شکل زندگی در یک خانه بدون هیچ ارتباطی به غیر از مکالمات ضروری، طلاق عاطفی نامیده می‌شود.
 
مجید ابهری اظهار کرد: ۷۰درصد از موارد طلاق عاطفی به صورت روابط فراخانوادگی و فرازناشویی ادامه می‌یابد که خطر جدی برای پاکی خانواده و صداقت اجتماعی دارد و ۳۰ درصد از موارد به جدایی و طلاق تن می‌دهند.
 
این رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی بهترین روش برای پیشگیری از طلاق عاطفی و مشکلات ناشی از آن را مراجعه به مشاوره‌های خانوادگی و کمک گرفتن از افراد با تجربه دانست و گفت: پیش از طلاق عاطفی، طلاق روانی یعنی دلخوری و ناراحتی‌های مختلف زوج‌ها از یکدیگر به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد.
 
ابهری افزود: کاهش توقعات، تغییر سبک زندگی به الگوی اسلامی-ایرانی، گفت‌وگو و تبادل نظر از جمله کارآمدترین روش‌های پیشگیری از طلاق عاطفی است.
 
او با تاکید بر اینکه غرور کاذب و عدم قبول نظریات منطقی زن و شوهر در میان افراد تحصیل کرده از علل افزایش طلاق عاطفی است، افزود: عدم پذیرش راهنمایی و کمک بزرگ‌ترها از جانب افراد تحصیل کرده، عدم اعتقاد به مشاوره، اشتغال زوج‌ها، مشکلات جنسی و اختلافات مالی ریشه‌های اصلی رفتاری در بروز طلاق عاطفی است.


منبع: روزنامه آرمان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: