۰

انتقاد نمایندگان مسلمان کنگره از ترامپ به سبب حمایت از جنایات عربستان

دو نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا از دولت این کشور به سبب فروش سلاح به عربستان سعودی برای استفاده در تجاوز به یمن به شدت انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۸۲۱۷۰
۱۲:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دو نماینده زن مسلمان کنگره روز گذشته با انتقاد از عربستان سعودی و دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به سبب حمایت از ریاض در جنگ یمن پرداختند.

ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان عضو کنگره آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: عربستان سعودی به طور مداوم در میان بدترین کشور‌های ناقض حقوق بشر در دنیا قرار دارد و مسئول شیوع قحطی و وبا در یمن است. با این حال این (عربستان) برترین خریدار سلاح‌های ساخت آمریکا است. چرا دونالد ترامپ با تولیدکنندگان اسلحه بر سر فعالان حقوق بشر کنار می‌آید.

توئیت ایلهان عمر در واکنش به پیام رشیده طالب، دیگر زن قانونگذار مسلمان منتشر شد. رشیده طالب نیز اعلام کرده بود که ترامپ ترجیح می‌دهد به لاکهید (شرکت هوافضا و تجهیزات نظامی آمریکا) و عربستان برای موشک پول بدهد، تا اینکه خدمات درمانی را تامین مالی کند.

این دو زن مسلمان پیشتر نیز از عربستان سعودی برای اقدامات جنایت آمیز در یمن انتقاد کردند. ایلهان عمر که خود سومالیایی‌تبار است، در پیام توئیتری در ماه ژانویه اعلام کرد: وقتی شاهد بی عدالتی باشم از انتقاد از هیچ حکومتی خجالت نمی‌کشم چه عربستان سعودی باشد چه سومالی و چه حکومت ما!

قانونگذاران آمریکایی اخیرا انتقاد‌های زیادی را از رئیس جمهور این کشور برای ادامه حمایت از عربستان سعودی برای اقداماتش در یمن، که ویرانی و فاجعه انسانی را در این کشور به بارآورده، صورت داده اند. این در حالی است که ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا رای به تصویب لایحه‌ای داد که بر اساس آن به حمایت از جنگ در یمن پایان می‌داد.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ در قالب ائتلاف سعودی به همراه امارات متحده عربی حملاتی را به یمن و در مبارزه علیه جنبش مردمی انصارالله شکل داده است. ائتلاف متجاوز سعودی در حملات خود به یمن زیرساخت‌های حیاتی این کشور از جمله مراکز درمانی و بهداشتی را هدف حمله قرار داده است. سازمان ملل بار‌ها از اوضاع در یمن را به عنوان یکی از بدترین فجایع انسانی در دنیا یاد کرده است.

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر نیز چندی پیش در گزارشی درباره ایلهان عمر و انتصاب وی در کمیته امور خارجی این مجلس پرداخت و نوشت: ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره آمریکا، که عربستان سعودی تلاش می‌کند تا وی را بدنام کند، به کمیته‌ای قوی در مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته است که در سیاست خارجی آمریکا تعیین کننده است. این کمیته می‌تواند جلوی اقدام آمریکا را برای فروش سلاح به کشور پادشاهی (عربستان) بگیرد. ایلهان عمر، نماینده ایالت «مینه سوتا» در مجلس نمایندگان آمریکا که نخستین بار است عضو کنگره شده است، به عضویت کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درآمد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: