۰

40 تن از عناصر بوکوحرام در منطقه دریاچه چاد کشته شدند

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که در عملیات مشترک نیروهای چند ملیتی در منطقه دریاچه چاد، دستکم 40 تن از نیروهای بوکوحرام کشته شدند.
کد خبر: ۱۸۱۹۱۴
۱۰:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که در عملیات مشترک نیروهای چند ملیتی در منطقه دریاچه چاد، دستکم 40 تن از نیروهای بوکوحرام کشته شدند.

 این عملیات که از روز جمعه آغاز شده تاکنون ادامه داشته و عملیات نیروهای مشترک از خاک نیجریه و نیجر صورت گرفته است.
در بیانیه ای که از سوی نیروهای مشترک چند ملیتی صادر شده است، عملیات تا نابودی کامل عناصر بوکوحرام و آزادسازی منطقه ادامه خواهد داشت.

نیروهای مشترک مورد حمایت کشورهای غربی شامل 500 سرباز از کشورهای چاد، کامرون، نیجر و نیجریه می شود که از اواخر ماه فوریه برای کمک به ارتش نیجریه و مبارزه با تروریسم به این کشور اعزام شدند.
گسترش درگیری ها در کشورهای حوزه دریاچه چاد از جمله نیجر، چاد و کامرون منجر به بحران اقتصادی در این منطقه شده است.

درگیری های 9 ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از 27 هزار کشته برجای گذاشته و 1.8 میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی شده است.
بوکوحرام در اواخر ماه دسامبر کنترل دو پایگاه نظامی را در شمال شرق نیجریه در دست گرفت.
به گفته کالون این حمله باعث «آوارگی گسترده» شهروندان شده است.

«محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در دسامبر سال 2015 اعلام کرد که بوکوحرام «از لحاظ فنی شکست خورده است.» اما وی روز چهارشنبه اظهار داشت که حملات ارتش با ناکامی هایی مواجه شده است. به گفته بوهاری، استفاده بوکوحرام از تاکتیک های چریکی و بمب گذاری انتحاری باعث خستگی سربازان از ادامه جنگ شده است.

بوهاری سال 2015 با وعده پایان دادن به جنگ و استقرار امنیت به ریاست جمهوری رسید. ماه آینده که قرار است دوباره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، این مساله بار دیگر به یک موضوع انتخاباتی تبدیل شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: