۰

تاکید آیت الله سبحانی بر کاهش وابستگی حوزه ها به دولت

آیت الله سبحانی بر کاهش هزینه حوزه های علمیه خواهران و عدم وابستگی به بودجه های دولتی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۸۱۷۱۳
۱۳:۴۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»،  آیت الله سبحانی بر کاهش هزینه حوزه های علمیه خواهران و عدم وابستگی به بودجه های دولتی تاکید کرد.

مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران، تشکیل و توجه  به حوزه های علمیه خواهران را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: قبل از انقلاب، خواهران حوزه هایی به صورت اجمالی داشتند که این امر توسط اینجانب در آبادان شروع شد و من در فاطمیه آنجا تدریس می کردم و در سال ۱۳۵۰ هسته امر تحصیل حوزوی خواهران تشکیل شد.

او با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان حوزه خواهران باید مبلغه باشند گفت: این افراد باید بتوانند در منازل و در مساجد مختص به زنان  سخنرانی کنند زیرا اثری که اینان می گذارند واعظ مرد آن اثر را نمی گذارد.

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: باید مسیر تدریس اینها به گونه ای باشد که نقش مبلغه داشته باشند و بتوانند روی زنان جامعه اثر بگذارند، حفظ قرآن و حدیث خوب است اما تشکیلات باید به گونه ای باشد که از وجود آنان در مساجد و مجالس استفاده شود.

او خطاب به اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: ۱۰ درصد بانوان را برای اجتهاد نگه دارید و ۹۰ درصد دیگر مبلغه باشند چه از طریق قلم و چه از طریق بیان، قطعا اثر خوبی خواهند گذاشت.

مرجع تقلید شیعیان کم کردن وابستگی حوزه  در تامین هزینه ها به دولت را مورد توجه قرار داد و افزود: این گستردگی در مدیریت، هزینه دارد باید سعی کنید نقش دولت را در این زمینه کوچک و هزینه ها را نیز کمتر کنید به گونه ای که کم کم نیازی به درآمدهای دولتی نباشد.

او افزود: در این خصوص از علمای شهرستان ها کمک بگیرید و بخشی از کار را به عالم بزرگ آن شهر بسپارید تا همه هزینه ها بر دوش مرکز نباشد.

آیت الله سبحانی با اشاره به کاربردی بودن فارغ التحصیلان حوزه خواهران گفت: باید به گونه ای باشد که اگر حوزه مدرکی می دهد فرد بتواند در دبیرستان ها تدریس کند یعنی فرد بتواند شرعیات و احکام و مسائل دینی را تدریس کند. در این صورت استقبال از این کار زیاد خواهد شد چنانچه که اگر فرد مدرکی دریافت کند اما نتواند آن را مصرف کند اقبال کمتر بوده و در نتیجه کمتر نتیجه خواهیم گرفت.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: