۰
متخصص جراحی مغز و اعصاب:

آنچه در مورد علائم و درمان تومورهای مغزی باید بدانید

متخصص جراحی مغز و اعصاب با اشاره به علائم و درمان تومورهای مغزی گفت: سردردهای تشدید شونده و پایا را جدی بگیرید.
کد خبر: ۱۸۱۶۷۵
۱۰:۳۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مسعود اصغری نوسری، متخصص جراحی مغز و اعصاب در ارتباط با علایم و درمان تومورهای مغزی اظهارداشت: عوامل خطری همچون دخانیات و سبک زندگی نادرست در ابتلا به این تومور می‌تواند نقش داشته باشد البته بروز سرطان هم در ایران و هم در جهان رو به افزایش است و در سال‌های اخیر میزان شیوع  تومورهای مغزی رشد صعودی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر توموری به معنای سرطان نیست بلکه تومورها،گ توده‌هایی هستند که بر اثر رشد نا به جا یا ایجاد حفره در بافت مغز به وجود آمده‌اند، افزود: برخی تومورهای مغزی به دلیل ژنتیک و سابقه خانوادگی بروز می‌کنند اما بروز بیشتر تومورهای مغزی دلیل مشخصی ندارد.

این جراح مغز و اعصاب  با اشاره به روش‌های تشخیص تومور‌های مغزی گفت: به علت گسترش استفاده از ابزارهای تشخیصی همچون ام آر آی که روشی طلایی برای شناسایی تومورهای مغزی است، علاوه بر افزایش آگاهی مردم تشخیص این تومورها سریع‌تر و موارد ابتلای ثبت شده نیز افزایش یافته است.

اصغری نوسری گفت: در حال حاضر، روشی شناخته شده دقیقی برای کاهش خطر ابتلا به تومور مغزی وجود ندارد و مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد نادیده نگرفتن نشانه‌های هشدار دهنده ابتلا به آن همچون سردرد است.

وی با اشاره به اینکه هر نوع سردردى لزوما به معنای ایجاد تومور مغزی نیست، ادامه داد: سردرد ناشی از رشد تومور حالت پایا و تشدید شونده دارد که با علائم دیگر مانند حالت تهوع و استفراغ، کاهش بینایی و کاهش شنوایی همراهی می‌شود.

اصغری نوسری با بیان اینکه با کمک روش‌های جراحی و درمان‌های تکمیلی تابو درمان ناپذیر بودن سرطان از بین رفته است، افزود:  تومورهای خوش خیم مغزی مننژیوم بنا به ماهیتی که دارند از سلول های مغز منشا نمی‌گیرند و در صورت تشخیص به موقع درمان می شوند و فرد می تواند سال‌ها زندگی عادی خود را داشته باشد.

این جراح مغز و اعصاب گفت: تومور خوش خیم (غیرسرطانی) تومورهایی با رشد آهسته‌اند که اغلب بافت طبیعی مغز که در نزدیکی شان قرار دارد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.

اصغری نوسری با بیان اینکه تومورهای مغزی بدخیم درجه بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: تومور درجه ۴ بدخیم‌ترین نوع تومورها را تشکیل می‌دهد که تومورهای درجه یک در صورتی که در منطقه‌ای باشند که قابل برداشت باشند با درمان‌های تکمیلی همچون رادیوتراپی درمان پذیر هستند اما تومورهای بدخیم درجه 4 با جراحی و برداشتنشان نیز باز هم امکان عود آنها وجود دارد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: