۰

نیروهای ویژه انگلیسی جایگرین نظامیان آمریکایی می‌شوند

نشریه انگلیسی به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نیروهای ویژه انگلیس جایگزین این نیروها می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۱۵۳۶
۱۴:۳۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات ارشد وزارت دفاع انگلیس خبر دادند که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از نیروهای ویژه انگلیسی درخواست خواهد شد تا نقش کلیدی را در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان ایفا کنند.

به گزارش «ایندیپندنت»، در حالی که مقامات آمریکایی مشغول گفت‌وگو با طالبان هستند، سیاست‌گذاران در واشنگتن برای ایجاد نقشه راهی در پی تحقق خواسته ترامپ مبنی بر خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از افغانستان تلاش می‌کنند.

این نشریه انگلیسی به نقل از مقامات نظامی آمریکایی و غربی افزود: در یک بازه حدوداً سه ساله نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند اما پشتیبانی هوایی آمریکا از نیروهای افغان ادامه خواهد داشت و شماری از نظامیان آمریکایی نیز برای مبارزه با تروریسم حضور خود را حفظ خواهند کرد.

در حال حاضر بیش از هزار نظامی انگلیسی در افغانستان مستقر هستند که در مرکز و شرق این کشور فعالیت می‌کنند.

گفتنی است که در پی کاهش و یا خروج نیروهای آمریکایی ممکن است شمار نیروهای انگلیسی در افغانستان نیز افزایش یابد.

ژنرال «جان آلن» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که از منتقدان خروج فوری نیروهای خارجی از افغانستان است نیز می‌گوید که حتی بیان اعلام خروج فوری نیروها سبب ایجاد هرج و مرج در راهبرد واشنگتن می‌شود.

 یکی از منابع در وزارت دفاع آمریکا نیز اظهارداشت: حتی اگر ترامپ درباره شمار نیروهایی که از افغانستان احتمالا  خارج شوند نظر خود را تغییر دهد نیز طبیعی است که واشنگتن خواستار مشارکت بیشتر انگلیس در افغانستان می‌شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: