۰

پیرمرد 70 ساله افغان در راه تأمین صلح جان داد

«عبدالغنی» پیرمرد 70 ساله افغان که 425 کیلومتر راه را از «کابل تا مزارشریف» در حرکتی نمادین و با هدف درخواست برای تأمین صلح در افغانستان پیمود، دیروز جان داد.
کد خبر: ۱۸۱۴۲۵
۱۵:۳۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «عبدالغنی» پیرمرد 70 ساله افغان که 425 کیلومتر راه را از «کابل تا مزارشریف» در حرکتی نمادین و با هدف درخواست برای تأمین صلح در افغانستان پیمود، دیروز جان داد.

 منابع خبری داخلی افغانستان اعلام کردند که عبدالغنی که عزم را برای تأمین صلح در افغانستان با سایر همکاران خود جزم کرده بود، بدون رسیدن به هدف دیروز (دوشنبه) در استان «لوگر» فوت کرد.
عبدالغنی سال گذشته یک پسر خود را نیزکه سرباز نیروهای امنیتی افغانستان بود در جنگ با طالبان در استان خوست، از دست داد و همسرش نیز از درد فراق پسرش چند روز بعد درگذشت.

بهار امسال انفجاری در یک ورزشگاه در استان هلمند رخ داد که در آن تعداد زیادی از مردم این استان کشته شدند و در اعتراض به همین انفجار شماری از جوانان هلمندی کاروانی را به نام «کاروان صلح» از هلمند با پای پیاده به طرف کابل راه اندازی کردند که در آن از دولت و گروه طالبان خواستند، دست از جنگ انفجار و انتحار برداشته و صلح کنند.
این کاروان نزدیک به یک ماه پیاده روی پس از طی 700 کیلومتر راه به کابل رسیدند و در مسیر راه با گذشتن از هر استان و روستا به شمار آنها افزوده می شدند.

این کاروان پس از سپری کردن چند روز در کابل عازم مزارشریف مرکز استان «بلخ» شدند.
نمایندگان این کاروان در مسیر پیاده روی به کابل و بلخ با طالبان هم دیدار کردند و از آنها خواستند که به جنگ پایان دهند و با دولت افغانستان صلح کنند اما طالبان پیشنهاد آنها را نپذیرفتند.
ابتکار کاروان صلح هلمند را «اقبال خیبر» یک دانشجوی 27 ساله رشته پزشکی آغاز کرد که همراه با هفت نفر دیگر از هلمند با پای پیاده به کابل آمدند و این مسیر را تا بلخ ادامه دادند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: