۰

ادامه فشار سناتورهای آمریکایی بر ترامپ درباره عربستان

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بر این باورند که از عملکرد دولت ترامپ در خصوص قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی به شدت ناامید و سرخورده هستند.
کد خبر: ۱۸۱۴۰۴
۱۴:۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات روز دوشنبه اعلام کردند که از عملکرد نامناسب دولت ترامپ برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به شدت سرخورده و ناامید شده اند و قول داده اند که برای دریافت پاسخ قاطع تر، دولت ترامپ را تحت فشار بیشتری قرار دهند.

   مقام های وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا در نشست پشت درهای بسته کمیته روابط خارجی سنا درباره این مساله توضیحاتی را ارائه کرده اند. نمایندگان اعلام کرده اند که در این نشست به هیچ گونه اطلاعات جدیدی درباره قتل خاشقجی دست پیدا نکرده اند.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه در این باره گفت: این جلسه کاملا از بین بردن وقت بود. من این مساله را از قبل می دانستم. اکنون وقت انجام اقدامات بیشتر در این خصوص است.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه نیز در این باره گفت: این نشست چندان امیدوار کننده و کمک کننده نبوده است. این مایه سرخوردگی است که پیشرفت ناچیزی در این نشست حاصل شده است.

باب منندز سناتور ارشد دموکرات نیز در این باره گفت: باید تحریم های جدیدی اعمال شود.

دولت ترامپ نتوانسته است در ضرب الاجل تعیین شده فوریه از سوی کنگره، گزارش لازم درباره اینکه چه کسی مسئول قتل خاشقجی است را ارائه دهد.

این در شرایطی است که گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مسئول مستقیم قتل این روزنامه نگار منتقد بوده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: