۰

جزیره‌ای دورافتاده در انتظار ۱۰۳ هزار مسلمان روهینگیا

دولت بنگلادش قصد دارد که ۱۰۳ هزار پناهجوی مسلمان را که بخشی از یک میلیون پناهنده روهینگیا در بنگلادش هستند به جزیره‌ای دور افتاده بفرستد.
کد خبر: ۱۸۱۳۴۲
۰۹:۱۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، بنگلادش قصد دارد ۱۰۳ هزار پناهجوی روهینگیا را تا اواسط ماه آوریل ۲۰۱۹ (اواخر فرودین ۱۳۹۸)، به جزیره‌ای دورافتاده و کوچک منتقل کند.

«شیخ حَسینه واجد»، نخست‌وزیر بنگلادش، هفته گذشته دستور تکمیل محل اقامت ۲۳ هزار خانواده روهینگیا را در جزیره «بهاشان چار» تا اواسط آوریل صادر کرد.

«محمد انعام‌ الرحمن» وزیر مقابله با بلایای طبیعی و امداد‌رسانی بنگلادش گفت: برای قابل سکونت کردن این جزیره همه امکانات از جمله مسکن، برق، ارتباطات، امکانات بهداشتی و سرپناه در برابر توفان فراهم شده است.

اما نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری از جمله سازمان‌ملل، دیدبان حقوق بشر و عفو بین‌الملل هشدار داد‌ه‌اند که این اقدام می‌تواند خطرناک باشد و از بنگلادش خواسته‌اند تا این طرح را داوطلبانه و با شفافیت برای پناهجویان اجرا کند.
 
وزیر مقابله با بلایای طبیعی و امداد‌رسانی بنگلادش تأکید کرد: براساس برنامه دولت، ۱۰۳ هزار نفر از بیش از یک میلیون میانماری با هزینه ۲۷۵ میلیون دلار به جزیره بهاشان چار، که کاملاً تحت مدیریت دولت بنگلادش خواهد بود، منتقل خواهند شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: