۰

کشف بیش از ۱۹ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۹ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در هفت روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۳۱۵
۱۵:۵۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۹ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در هفت روز گذشته خبر داد.

ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات هفته مزبور ۱۹ هزار و ۱۴  کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۲ هزار و ۵۰۷  کیلوگرم بوده ۳۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴ هزار و ۹۴۷  کیلوگرم بوده است که ۷۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.


این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۲۶۹۴ کیلوگرم حشیش، ۲۴۲ کیلوگرم هرویین، ۶۴ کیلوگرم شیشه، ۱۷ کیلوگرم مرفین، ۴۵۲۵ عدد قرص روان‌گردان و ۱۰۴۸ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.


اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۱۰ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۲۰.۸۹ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.


وی اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۴۶۴۸ متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۵۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان، ۱۷۲۰ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۲۳۱۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، همچنین ۴۵۴ نفر طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.


معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۴۵۲۵ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۳۶۰۶ عدد مربوط به استان سمنان است که نشان‌دهنده ۸۰ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روان‌گردان در هفته اخیر است.


اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰ هزار و ۱۸۴  کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۵۴ درصد کشفیات کشور است و هرمزگان با ۱۶۳۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۲۱۵ کیلوگرم، کرمان با ۱۱۹۱ کیلوگرم، بوشهر با ۱۱۱۶ کیلوگرم، اصفهان با ۸۵۷ کیلوگرم و تهران با ۷۶۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۸۰.۵ درصد است.


اصلانی اظهار کرد: طی این مدت، ۱۱۸ دستگاه خودرو، ۲۷ دستگاه موتورسیکلت، ۲ قبضه سلاح و ۱۴ دستگاه موبایل توقیف شد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: