۰

هرسال 25 هزار نفر درحوادث دچار ضایعه نخاعی می شوند

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حوادث و سوانح مختلف سالانه 25 هزار نفر مصدوم ضایعه نخاعی در کشور برجای می گذارد، گفت: هلال احمر برای کمک به این مصدومین برنامه ویژه ای را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۱۸۱۲۸۹
۱۴:۴۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، محمود رضا پیروی روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با محوریت پویش ملی 60:30 (توجه به بروز 60 درصد از تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد) اظهار داشت: ضایعه نخاعی متاسفانه در هیچ جای دنیا درمان پذیر نیست و در رابطه با بیماران تروما و ضربه مغزی هم به این شکل است.

وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده می شود که برخی افراد موثر در جامعه این تصور را دارند که نیروهای امدادرسان هلال احمر و اورژانس می توانند در هنگام حضور و امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی برای مصدومین ضایعه نخاعی معجزه کنند.

مشاور عالی در امور اجرایی جمعیت هلال احمر توضیح داد: ما باید برای کاهش تعداد مصدومان حوادث و سوانح رانندگی و ترافیکی در دو مورد فرهنگ سازی و آگاه‌ سازی کنیم که نخست آگاه سازی مردم نسبت به آن چیزی است که پیش رو دارند و دوم آگاه‌سازی مسؤلین و اجرای قانون است.

پیروی اضافه کرد: سالیانه ۲۵ هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی می‌شوند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل سوانح ترافیکی دچار ضایعات نخاعی شده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: متاسفانه تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای طی ۲ سال گذشته افزایش داشته است که ما باید در این راستا برنامه ریزی بهتری انجام دهیم.

وی افزود: ما باید قوانین را رعایت کنیم و وسایل نقلیه کمکی نمی‌کنند؛ مرحوم نوربخش با ایمن‌ترین ماشین تصادف کرد و به رحمت ایزدی پیوست.

پویش ملی 60:30 با هدف تببین راهکارها و بررسی دلایل بروز و مهمترین مشکلات مربوط به سوانح جاده ای با تمرکز بر فاصله 30 کیلومتری شهرها تشکیل شده است تا با اطلاع رسانی و تغییر رفتار شاهد کاهش حوادث جاده ای در این نقاط باشیم.

بر اساس آمار موجود حدود 60 درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد اتفاق می افتد.
این پویش ملی در نظر دارد ضمن مطالبه تغییر مبلمان جاده ای در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها، خطرات و دلایل بروز حوادث در این مناطق را متذکر شود تا با اطلاع رسانی و رفع آن ها، شاهد کاهش حوادث و تلفات باشیم.

عواملی همچون خواب آلودگی و نبودتمرکز، رعایت نکردن مهندسی استاندارد مبلمان جاده‌ای، افزایش تردد در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و همچنین بی توجهی به سرعت مناسب از جمله علل افزایش تصادف‌های جاده‌ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرهاست­ که به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای در این فاصله از شهرها، پویش (۳۰-۶۰) ­ فعال شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: