۰

گفت‌وگوی بین‌الافغانی طالبان پس از پایان مذاکره با آمریکا

سخنگوی هیئت مذاکره کننده گروه طالبان اعلام کرد که پس از پایان مذاکرات با نمایندگان آمریکا درباره صلح افغانستان، با افغان‌ها گفت‌وگو می‌کنیم.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۴
۱۵:۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سهیل شاهین، سخنگوی هیئت مذاکره کننده گروه طالبان اعلام کرد که در پنجمین دور گفت‌وگوهای این گروه با نمایندگان آمریکا، درباره خروج نظامیان آمریکایی و همچنین مذاکرات بین‌الافغانی بحث می‌شود.

وی اظهار کرد که طالبان هنوز حکومت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد، ولی از سویی تأکید کرد که این گروه در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی هیئت مذاکره کننده طالبان افزود: از نظر ما این گفت‌وگوها دو بُعد دارد؛ یکی بُعد خارجی که شامل گفت‌وگو با آمریکا درباره خروج آنها از افغانستان و همچنین اطمینان ایالات متحده از این مسئله می‌شود که افغانستان در برابر آنان و متحدانشان استفاده نشود؛ پس از آن، شامل بُعد داخلی می‌شود که ما با افغانستانی‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی همچنین تأکید کرد که این گروه به ‌دنبال از بین بردن نهادها و بازگشت به گذشته نیست و تنها می‌خواهد در این نهادها از جمله ارتش، اصلاحاتی انجام شود.

پیش از این، شیرمحمدعباس استانکزی، رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان، خواستار منحل‌ شدن ارتش افغانستان شده بود، اما وی نیز در دومین نشست مسکو از این سخن عقب‌نشینی کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: