۰

گفتگوی هانت با عادل الجبیر درباره قتل خاشقچی، الحدیده و حقوق بشر

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با وزیر مشاور دولت این کشور در امور خارجه گفت که در این دیدار درباره مسایل مختلف از جمله قتل خاشقچی، الحدیده یمن و حقوق بشر این کشور گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۱۸۱۱۲۶
۰۸:۴۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «جرمی هانت» وزیر امروز خارجه انگلیس که صبح روز شنبه پس از دیدار با مسئولان انصارالله در عمان به ریاض سفر کرده بود، با مسئولان ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی از جمله «ابراهیم العساف» و «عادل الجبیر» به ترتیب وزیر خارجه و وزیر مشاور آن دیدار کرد.

هانت در صفحه توئیتر خود نوشت که در دیدار با «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه درباره مسایل مربوط به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مطرح منتقد سیاست‌های آل سعود و همچنین اصلاحات مسایل حقوق بشری مانند بازداشت فعالان زن سعودی بحث و گفت‌وگوی خوبی داشته است.

وی افزود: با عادل الجبیر و همچنین عبدربه منصور هادی(رئیس دولت مستعفی یمن) در ریاض هم گفت‌گویی داشتم و در آن عملیات صلح یمن و اوضاع حقوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه در ریاض مذاکرات مثمر ثمری با الجبیر درباره شراکت و همکاری راهبرادی داشت، افزود: این همکاری راهبردی در امن بودن انگلیس نقش بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الریاض، وی تاکید کرد که با عادل الجبیر وزیر مشاور دولت سعودی در امور روابط خارجی هم در خصوص «ضرورت عقب‌نشینی حوثی‌ها(انصارالله) از الحدیده توافق کرد.»

وزیر خارجه انگلیس دیروز نیز با «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن در مسقط پایتخت عمان دیدار کرده بود.

دو طرف انگلیسی و یمنی در این دیدار  به بررسی مهمترین چالش‌های پیش روی توافق سوئد و موانع ایجاد شده توسط ائتلاف سعودی-اماراتی پرداختند.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس پنجشنبه‌شب برای دیدار با سران سه کشور عمان، عربستان و امارات در رابطه با روند صلح یمن و بحران قتل خاشقچی راهی آسیای غربی شده بود.

خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) در محل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. ریاض ابتدا قتل وی را انکار کرد اما درنهایت اعتراف کرد که این روزنامه‌نگار به دست عوامل سعودی کشته‌ شده است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: