۰

آیا قاچاق خاک ایران به کشورهای عربی صحت دارد؟

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست درباره روند لایحه حفاظت از خاک در مجلس توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۸۱۰۲۸
۱۰:۰۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با روند لایحه حفاظت از خاک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لایحه حفاظت از خاک در ۲۶ ماده در صحن علنی مجلس به مصوب رسیده بود که برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان با چند ایراد این لایحه را به مجلس باز گرداندند و نمایندگان مجلس پس از بازبینی و رفع ابهامات مجددا آن را به این شورا ارسال کردند اما این اصلاحات نظر شورای نگهبان را جلب نکرد.


دانشیان گفت: لایحه حفاظت از خاک به دلیل قابل قبول نبودن اصلاحات توسط شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد .

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان چند ایراد این لایحه را به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هم اکنون لایحه حفاظت از خاک در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق خاک به آن معنایی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرده نیست و در برخی موارد شاهد قاچاق سنگ‌های معدنی هستیم.

دانشیان با اشاره به مطرح شدن  موضوع قاچاق خاک در مجلس گفت: برخی از نمایندگان مجلس چندین مورد قاچاق خاک را مشاهده کرده بودند اما با بررسی سازمان حفاظت محیط زیست هیچ چیزی در این رابطه یافت نشد.

گفتنی است؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا درباره  قاچاق خاک کشور به کشورهای همسایه و ... اظهار کرد: این موضوع واقعیت ندارد و شایعه است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: