۰

ایران درحال ارتقای توان موشکی حزب‌الله از طریق سوریه است

ایران ابزار ارتقای دقت موشک و راکت های حزب الله را از طریق چمدان هایی قابل حمل دستی برای نیروهای این گروه نظامی لبنانی منتقل می کند.
کد خبر: ۱۸۰۹۶۳
۱۰:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی با اشاره به دو گزارش اطلاعاتی مدعی شد: ایران ابزار ارتقای دقت موشک و راکت های حزب الله را از طریق چمدان هایی قابل حمل دستی برای نیروهای این گروه نظامی لبنانی منتقل می کند.

طبق دو گزارش اخیری که نهاد اطلاعاتی اسرائیل منتشر کرده، ایران در حال انتقال ابزار ارتقای زرادخانه موشکی حزب الله از طریق چمدان و با استفاده از خاک سوریه است. بر اساس این گزارش ها، این ابزارهای ارتقای موشک که بر اساس سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای (GPS) می باشد برای بهبود سطح دقت و نقطه زنی موشک ها طراحی شده است. کیت های آن در اندازه هایی است که با چمدان های حمل دستی می توان آ ن را جابجا کرد و به همین دلیل به راحتی در حال قاچاق به خارج از کشور(ایران) هستند.

ایران غالبا برای ارتقای موشک زلزال۲ حزب الله تلاش می کند ؛ این موشک ها دارای بردی فراتر از ۲۰۰ کیلومتر می باشد. بنا بر گزارش این نهاد اطلاعاتی اسرائیلی، این سازمان لبنانی(حزب الله) حدود ۱۴ هزار دستگاه از این موشک ها دارا می باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: