۰

زن ایرانی به اتهام حمل مواد مخدر در مرز عراق بازداشت شد

اداره گذرگاه های مرزی در وزارت کشور عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که یک زن ایرانی به دلیل همراه داشتن ماده مخدر «تریاک» در گذرگاه «زرباطیه» در شرق عراق بازداشت شد.
کد خبر: ۱۸۰۸۸۸
۱۲:۴۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، اداره گذرگاه های مرزی در وزارت کشور عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که یک زن ایرانی به دلیل همراه داشتن ماده مخدر «تریاک» در گذرگاه «زرباطیه» در شرق عراق بازداشت شد.

اداره گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه اش گفته است که زن ایرانی به جرم همراه داشتن 31 گرم تریاک در حین ورود به خاک عراق در گذرگاه زرباطیه از توابع استان مرزی واسط بازداشت شد.
بیانیه اضافه کرده است که این زن ایرانی بعد از بازداشت بر اساس مدارک اثباتی جرم به شعبه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مرزی بدره از توابع استان واسط تحویل شده تا تدابیر قانونی لازم در حق نامبرده اتخاذ شود.

در طول هفته ها و ماه های اخیر این چندمین مورد بازداشت مسافران ایرانی به اتهام همراه داشتن مواد مخدر در گذرگاه های مرزی زرباطیه، «شیب» و «شلمچه» است.
عراق در زمینه مبارزه با مواد مخدر قوانین سخت گیرانه ای دارد که طبق قانون شماره 50 سال 2017 با عنوان «قانون مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها» گاه فرد متهم به همراه داشتن مواد مخدر به اعدام یا حبس ابد و همچنین پرداخت غرامت های سنگین محکوم می شود.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: