۰

اسکورت گوشت وارداتی تا فروشگاه های محل توزیع

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به تشدید نظارت ها بر توزیع کالاهای اساسی گفت: محموله گوشت های وارداتی بعد از باز شدن پلمب در خودروهای حامل، تا محل فروشگاه های محل توزیع به نوعی اسکورت می شود تا از رسیدن آن بدست مصرف کننده واقعی و هدف اطمینان حاصل شود.
کد خبر: ۱۸۰۸۲۹
۰۸:۵۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به تشدید نظارت ها بر توزیع کالاهای اساسی گفت: محموله گوشت های وارداتی بعد از باز شدن پلمب در خودروهای حامل، تا محل فروشگاه های محل توزیع به نوعی اسکورت می شود تا از رسیدن آن بدست مصرف کننده واقعی و هدف اطمینان حاصل شود.

هوشیار فقیهی با بیان این مطلب در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: البته این جزو وظایف قانونی ما نیست، ولی برای کنترل بازار در چارچوب قوانین و مقررات عادی نمی توانیم با این قبیل کالا ها مثل کالاهای عادی در شرایط عادی برخورد کنیم.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با بیان این که اولویت اتاق اصناف تمرکز بر فروش فوق العاده است گفت: ما دنبال این هستیم که فرهنگ فروش فوق العاده را ترویج کنیم.
هوشیار فقیهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم و بهاره افزود: 115 نمایشگاه عرضه مستقیم در استانها و شهرستانهای کشور برگزار می شود که چندین کمیته راهبری برای نظارت بر فعالیت این نمایشگاه ها درست کرده ایم تا مستمرا کار نظارت را انجام دهند و باید نظارت های فیزیکی به شدت افزایش یابد که تمهیدات ویژه ای برای آن اندیشیده شده است.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی، تعادل عرضه و تقاضا را شرط حل مشکلات بازار دانست و گفت: در حوزه گوشت با تمهیداتی که اندیشیده شده انتظار داریم فاصله قیمت آزاد و دولتی این کالا کاهش یابد که قطعا هم کاهش خواهد یافت.

هوشیار فقیهمی با اشاره به این که اصناف حاشیه سودشان را از فروش مرغ در برخی از استانها تا 4 درصد کاهش داده اند گفت: این درست نیست که نهاده با ارز 4200 تومان تامین شود بعد قیمت مرغ را با نرخ نیمایی محاسبه کنیم.

شهرام میرآخور، معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با اشاره با تمهیدات ویژه و خوبی که برای تنظیم بازار گوشت انجام گرفته است گفت: 5 تیم در بازرسی و نظارت مراحل عرضه ، انبارها، سرخانه ها، برخی از وادکنندگان و عرضه کنندگان و واسطه هایی را که در بازار گوشت اخلال می کردند شناسایی و با آنها برخورد کردند.

این مسئول افزود: التهاب بازار گوشت ناشی از کاهش داخلی تولید گوشت بود، نیاز بازار داخل به گوشت حدود 960 هزار تن است که امسال فقط 280 هزار تن تامین شد و با میزانی که تا الان واردات گوشت داشته ایم باز هم 330 هزار تن فاصله وجود دارد تا نیاز داخل به تمامی تامین شود و همین فاصله است که موجب ایجاد فساد و رانت می شود به ویژه وقتی که کالایی با ارز دولتی وارد می شود و درست به همین دلیل است که نیاز به نظارت ویژه وجود دارد.
میرآخور با بیان این که هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد گفت: به دلیل حساسیتی که روی سیب و پرتقال بود این دو قلم میوه به اندازه کافی خریداری و ذخیره شده که در روزهای پایانی سال با قیمتی که ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد کرد توزیع خواهد شد.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت های بازرگانی دولتی در ارتباط تلفنی گفت: اطلاعات آقای میرآخورلو مطابق اتفاقاتی است که افتاده است. در تامین، توزیع و نظارت، تامین میوه و مرکبات ایام عید به بهترین شکل انجام خواهد شد.
میوه شب عید تامین شده است، بخش عمده ای به استان های مقصد حمل شده و با همکاری دستگاه های ذیربط درموعد مقرر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

یزدان سیف درباره توزیع گوشت قرمز نیز گفت: گوشت در فرایند جدید توزیع به دست جامعه هدف خواهد رسید و فرایند توزیع هدفمندتر خواهد شد. فرایند توزیع در حال انجام است که با شارژ کارت های بانکی مردم می توانند گوشت خود را از مراکز توزیع خریداری کنند.

با توجه به درپیش بودن ماه مبارک رمضان برنامه هایی برای برنج، روغن و شکر اندیشیده شده است. در حوزه شکر قریب به 135 هزار تن از طریق استان ها و انجمن های صنایع غذایی در اختیار جامعه هدف و متقاضیان قرار داده ایم.
با کمک استانداران و مدیران صنعت، معدن و تجارت در توزیع مصارف خانوار از طریق شبکه های توزیع زنجیره ای و تعاونی های مصرف، کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایان سال تامین خواهد شد.
برای زنبور داران نیز به دلیل نبود گل و گیاه تمهیدات اندیشیده شده است.

در حوزه برنج ماهیانه قریب به 20 هزار تن برنج تا پایان ماه مبارک توزیع خواهد شد.
در حوزه روغن نیز ماهانه بین 35 تا 40 هزار تن روغن خام در اختیار کارخانجات روغن قرار می گیرد. درتامین کالاهای مورد نیاز کشور هیچ کمبودی وجود ندارد و تامین اقلام اساسی کشور با توجه به شرایط تحریم بدون مشکل انجام می شود.

بهمن محمدیاری مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: پیش بینی های لازم برای تولید گوشت مرغ انجام شده است.
امسال نسبت به سال گذشته 121 میلیون جوجه ریزی انجام که این آمار بر اساس اطلاعات اتحادیه مرغداران انجام و ثبت شده است.

اکنون مشکلات پیش روی تولید کنندگان این است که تامین نهاده هایی مثل ذرت و سویا که با ارز 4200 تهیه می شود، به قیمت مصوب تحویل تولید کنندگان نمی شود و با توجه به اینکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ برای تولید کننده بیشتر از 11 هزار و 500 تومان است، ورود غیرکارشناسی بر مبنای قیمت های غیرواقعی برای قیمت گذاری موجب دو نرخی و مشکلات برای تولید کننده و مصرف کننده می شود.

او گفت: با توجه به قیمت 3500 تومان برای سویا، جوجه یک روزه به قیمت4500 تومان قیمت تمام شده برای تولید کننده صرف ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هدف ما این است که مرغ با قیمت واقعی و ارزان به دست مصرف کننده برسد بنابراین برای جلوگیری از رانت توزیع نهاده ها باید از طریق تشکل ها انجام شود.

محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی درباره نظارت بر بازار آجیل و خشکبار گفت: در کالاهایی که مکلف هستند قیمت ها مصوب باشد؛ تکلیف روشن است.

در سایر کالاها نیز عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند ولی اگر قیمت اعلامی متعارف نباشد، قیمت باید براساس قیمت فاکتور فروشنده به اضافه 10 درصد سود محاسبه شود.

اسفنانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه همه امکانات و نیروها و سازمان های مرتبط در جهت مبارزه با گرانفروشی است مردم می توانند گرانفروشی ها را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: