۰

شورای صلح افغانستان خواهان حضور طالبان در لویی جرگه شد

شورای عالی صلح افغانستان در آستانه برگزاری 'لویه جرگه مشورتی' با همکاری دولت کابل و آمریکا، درخواست حضور هیاتی از نمایندگان طالبان را در این جرگه به منظور گفت و گو درباره روند صلح افغانستان، مطرح خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۰۶۲۱
۱۱:۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شورای عالی صلح افغانستان در آستانه برگزاری 'لویه جرگه مشورتی' با همکاری دولت کابل و آمریکا، درخواست حضور هیاتی از نمایندگان طالبان را در این جرگه به منظور گفت و گو درباره روند صلح افغانستان، مطرح خواهد کرد.

 جرگه صلح قرار است روز 17 مارس (26 اسفند) برگزار شود و حدود چهارهزار نفر از سراسر افغانستان نیز در این جرگه شرکت خواهند کرد تا درمورد چگونگی مذاکرات صلح افغانستان گفت و گو کنند.

در همین حال، شورای عالی صلح می‌گوید احتمال دارد در نشست دوحه میان نمایندگان آمریکا و طالبان که قرار است امروز 25 فوریه ( 6 اسفند) برگزار شود، ایالات متحده با هماهنگی دولت افغانستان پیشنهاد حضور نمایندگان طالبان در جرگه صلح را مطرح کند.
به گفته سخنگوی شورای عالی صلح، چندین کمیته برای مدیریت جرگه و برنامه های آن اختصاص داده شده است و نمایندگان منتخب جرگه مشورتی، نمایندگی اقشار مختلف از تمامی استان های افغانستان را بر عهده خواهند داشت.

«سید احسان طاهری» افزود: اقدامات و تلاش ها برای دعوت از طالبان در حال انجام است؛ ما امیدواریم که کار بر روی ماهیت این دعوت به زودی انجام شود تا نمایندگان طالبان را نیز در جرگه مشورتی صلح کنار خود داشته باشیم.

«فرخنده زهرا نادری» مشاور پیشین «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان می گوید: «در جرگه مشورتی، زنان از 34 استان افغانستان با دیدگاه های مختلف نیز باید حضور داشته باشند و دیدگاه های خود را عنوان کنند و ما را در دستیابی به صلح افغانستان یاری کنند.»
روز 11 فوریه (22 بهمن ) اشرف غنی، ایده برگزاری 'لویه جرگه مشورتی' را مطرح کرد که به عقیده وی به افغانستان در دستیابی به صلحی پایدار کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: