۰

عراق 231 داعشی دیگر را از سوریه تحویل گرفت

231 تروریست داعشی عراقی دیگر توسط گروه موسوم به 'نیروی سوریه دموکراتیک' (قسد) تحویل بغداد شدند.
کد خبر: ۱۸۰۴۹۴
۱۱:۲۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
 به گزارش «شیعه نیوز»، 231 تروریست داعشی عراقی دیگر توسط گروه موسوم به 'نیروی سوریه دموکراتیک' (قسد) تحویل بغداد شدند.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری سومریه نیوز، این دومین سری تحویل تروریست هایی با هویت عراقی از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک به بغداد است.
دو روز پیش نیز یک مجموعه 151 نفری دیگر از این افراد تحویل عراق شده بودند.
همزمان با نزدیکی اعلام پایان داعش در سوریه از سوی واشنگتن، قرار است مجموعه های دیگری از این تروریست ها تحویل بغداد شوند.

در خصوص انگیزه واقعی این گونه اقدامات آمریکا و قصد از جمله تحویل گروهی تروریست ها به بغداد گزارش موثقی در دست نیست.
همین خبرگزاری عراقی روز پنجشنبه گزارش داده بود که قسد 150 عضو گروهک تروریستی داعش که در اسارت این گروه بودند را به دولت عراق تحویل داده بود.
«قطر العبیدی» فرمانده بسیج عشایر استان الانبار گفته بود: این افراد به فرماندهی عملیات جزیره و لشکر هفتم عراق تحویل داده شدند.

العبیدی بدون اشاره به تابعیت این افراد، گفت: اکثریت این افراد، بر اساس ماده 4 قانون تروریسم، تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق قرار داشتند و در سال 2014 (زمان سقوط موصل) اقدام به کشتار و شکنجه شهروندان عراقی کرده و با ارتش می جنگیدند.
روز سه شنبه گذشته (30 بهمن ماه) رسانه های عربی از توافق عراق و گروه موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک برای تحویل ده ها عنصر داعشی به دولت بغداد خبر داده بودند.
قسد مورد حمایت واشنگتن قرار دارد و اکثر شبه نظامیان عضو این گروه، کرد هستند و بخش هایی از شمال و شمال شرق سوریه را در کنترل خود دارند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: