۰

حمله گسترده نیروهای امنیتی پاکستان به مراکز لشکر طیبه

دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای از تصرف اماکن و مدارس گروه‌های افراطی به ویژه «جماعت الدعوه» یا همان «لشکر طیبه» در ایالت پنجاب این کشور خبر داد
کد خبر: ۱۸۰۳۷۳
۱۳:۳۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای از تصرف اماکن و مدارس گروه‌های افراطی به ویژه «جماعت الدعوه» یا همان «لشکر طیبه» در ایالت پنجاب این کشور خبر داد

دولت کنترل کامل مسجد «سبحان الله» و مدرسه دینی «الصابر» در شهرستان بهاولپور مرکز پنجاب جنوبی را که متعلق به جماعت الدعوه است به دست گرفت.

بیش از 600 طلبه در مدرسه دینی الصابر مشغول به تحصیل هستند که از این به بعد زیر نظر دولت اداره خواهد شد.

«یحیی مجاهد» سخنگوی حزب جماعت الدعوه در واکنش به این تصمیم دولت پاکستان اعلام کرد: پاکستان نباید تحت فشار کشورهای خارجی جماعت الدعوه را ممنوع الفعالیت کرده و مانع انجام اقدامات ما شود.

کنترل مدارس دینی و مساجد مربوط به لشکر طیبه با هماهنگی ارتش انجام می‌شود و عمران‌خان نخست وزیر و وزارت امور خارجه در جریان کامل این موضوع قرار دارند.

قبل از این در دوره نواز شریف نیز گروه جماعت الدعوه یا لشکر طیبه ممنوع الفعالیت شد اما بعد از مدتی این ممنوعیت برداشته شد و رهبران این گروه در انتخابات شرکت کردند. ناظران تحولات پاکستان لشگر طیبه را به اقدامات تروریستی همچون ترور شخصیتهای مذهبی - سیاسی و همکاری با سایر گروه های تروریستی تکفیری همچون القاعده متهم می کنند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: