۰

۵۲۰۰ سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا که در حال حاضر در عراق مستقر هستند، حدود ۵۲۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۸۰۲۴۳
۱۰:۵۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»،  ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا اعلام کرد در حال حاضر حدود ۵۲۰۰ نیروی نظامی آمریکا در عراق مستقر هستند و ماموریت آن‌ها آموزش نیرو‌های امنیتی و بهبود مهارت‌های رزمی سربازان عراقی است.

سرهنگ «سین رایان» سخنگوی نیرو‌های ائتلاف، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روسیه، مدعی شد نظامیان آمریکایی بیشتر برای ارائه حمایت‌ها و آموزش‌های لجستیک به سربازان عراقی در این کشور حضور دارند. او در ادامه اظهار داشت نیرو‌های ائتلاف اگر دولت عراق بخواهد، از این کشور خارج خواهند شد.

کاردار سفارت آمریکا در عراق نیز دیروز مدعی شده بود «همه پایگاه‌های نظامی آمریکایی که در عراق وجود دارند برای استقرار نیرو‌های آموزشی و مشاوره‌ای» هستند. مقامات آمریکایی مدعی هستند «نیرو‌های امنیتی عراق هنوز برای حفظ امنیت این کشور بدون کمک نیرو‌های خارجی آماده نیستند».

این در حالی است که چندی پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود نیرو‌های آمریکایی برای تحت نظر قرار دادن ایران در عراق حضور دارند. «جوزف ووتل» فرمانده ارشد نیرو‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه، اعلام کرده بود انتظار ندارد تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج ۲ هزار نیروی نظامی آمریکا از سوریه تأثیری بر شمار نیرو‌های آمریکایی در عراق داشته باشد. به گفته ووتل، شمار نیرو‌های آمریکا تا آینده‌ای نزدیک در عراق «کم‌ و بیش ثابت خواهد بود».
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: