۰

نگرانی اسرائیل از پراکنده شدن بیش از ۱۵۰ هزار داعشی در جهان

سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به "امان" نسبت به پراکنده شدن ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تروریست داعش در سراسر جهان هشدار داد.
کد خبر: ۱۸۰۲۳۹
۱۰:۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به "امان" نسبت به پراکنده شدن ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تروریست داعش در سراسر جهان هشدار داد.

 همزمان با نزدیک شدن به پایان کار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه سایت عبری زبان "والا" در گزارشی نوشت، ارزیابی‌های سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) که دو هفته قبل به ستاد کل این ارتش تحویل داده شد حاکی از آن است که همچنان ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار شبه نظامی فعال وابسته به گروه تروریستی داعش در سراسر جهان حضور دارند و عمده عناصر این گروه در سوریه نیز به یک منطقه صحرایی در این کشور معروف به منطقه "الساحة الخلفیة" منتقل شده‌اند که در حال حاضر تحت تسلط نظام سوریه نیست و وضعیتی شبیه به صحرای سیناء در مصر دارد.

در این گزارش آمده است، اسرائیل نسبت به این موضوع نگران است که عناصر داعش پس از فروپاشی این گروه به کشورهای خود بازگردند و به دنبال آن به "نمادهای اسرائیلی" ازجمله سفارت‌خانه‌ها، مراکز و افراد یهودی حمله کنند.

این مسأله برای همه واضح است که گروه تروریستی داعش طی چند سال فعالیت خود علیه رژیم صهیونیستی اقدام نکرده اما ممکن است به دلیل انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها در سال‌های گذشته مبنی بر دست داشتن اسرائیل در خنثی کردن برخی حملات داعش که منجر به حملات آمریکا علیه این گروه در سوریه شد، نظرش درباره تل آویو تغییر کند.

والا گزارش داد: دلیل دیگری نیز برای نگرانی اسرائیل وجود دارد و آن وجود یک گروه از عناصر داعش در جنوب بلندی‌های جولان در داخل اراضی سوریه و همچنین صحرای سیناء مصر است. این مسأله در کنار ترس از کشیده شدن فعالیت‌های این گروه تروریستی به نزدیکی مرزهای اسرائیل سازمان "امان" را بر آن داشته تا تحرکات داعش را زیر نظر بگیرد.

این سایت عبری زبان به نقل از "رؤوفین إرلیخ"، محقق مسائل اطلاعاتی و تروریستی نوشت: داعش برای استقرار در منطقه رود فرات آماده می‌شود. داعش در این منطقه همچنان یک پناهگاه دارد که آن را از دست نداده و بر منطقه کوچکی در سویدا تسلط دارد. بر کسی پوشیده نیست که این مسأله روز است و زمانی که داعش این دو منطقه را از دست بدهد، شبه نظامیان داعشی اهل آلمان، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و قفقاز به داستان داغ آینده تبدیل می‌شوند.

 در همین راستا، یک منبع امنیتی صهیونیستی نیز اظهار کرد: تروریست‌ها نسبت به هیچ نقطه ای در جهان استثنا قائل نشده‌اند و دولتهای زیادی ازجمله در خاورمیانه متوجه شده‌اند چنانچه با تلاش‌ها علیه داعش و تروریسم همکاری نکنند، خودشان و تلاش جهانی برای نابودی تروریسم را تضعیف خواهند کرد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: