۰

راه اندازی سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، گفت: دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده اند در بازه زمانی یک سال، سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان را راه اندازی کنند.
کد خبر: ۱۸۰۱۱۱
۱۰:۵۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، گفت: دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده اند در بازه زمانی یک سال، سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان را راه اندازی کنند.

جلسه یکصد و پانزدهم شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزار شد.
منصور کبگانیان در مورد مصوبات این جلسه ستاد از تهیه سندی برای رفع آسیب بیکاری دانش آموختگان و افزایش اشتغال آنها خبر داد و به خبرنگاران، گفت: برای رفع این آسیب ها، سند و مصوبه ای لازم بود که به عنوان سیاست های اجرایی و ضوابط اشتغال دانش آموختگان پیشنهاد شد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، این پیش نویس شامل ۹ ماده و چند تبصره است که ماده یک آن مصوب شد. بر اساس ماده یک این سند، دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت حداکثر چهار ماه موظف شدند برنامه های خود را در ارتباط با سه محور ارائه دهند.
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، محور اول را بازنگری در تعداد و ظرفیت رشته های تحصیلی در تمام زیرنظام ها اعلام و اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های بازار کار، اقتضائات جنسیتی و برنامه های توسعه کشور، این محور تدوین می شود.

وی در مورد محور دوم این پیش نویس، توضیح داد: محور دوم از این دوزارتخانه می خواهد سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان را ظرف مدت یکسال راه اندازی کنند. برای ستاد نقشه جامع علمی کشور مهم است چه تعداد از دانش آموختگان هر دانشگاه دارای شغل مناسب هستند و اگر رشته و دانشگاهی اشتغال پذیری ضعیفی دارد، تجدید نظر شود.
کبگانیان محور سوم این پیش نویس را ترغیب و هدایت دانشگاه ها به رصد سالانه وضعیت اشتغال دانش آموختگان عنوان کرد.

وی به سایر دستور جلسه های شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و افزود: گزارش شماره ۲۰ تحولات علم و فناوری مطرح و روند خروج دانشجویان به سایر کشورها بررسی شد که در این زمینه نگرانی هایی وجود دارد.
وی به آمار خروج دانشجویان از کشور اشاره ای نکرد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در مورد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها و آسیب های این حوزه به مواردی هم اشاره کرد و افزود: تاکنون وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار ایران گزارش هایی از وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه داده اند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: