۰

فرار زندانیان وابسته به داعش و القاعده از زندانهای عراق

یکی از نمایندگان پارلمان عراق درباره تکرار سناریوی فرار زندانیان وابسته به داعش و القاعده از زندانهای عراق از سوی آمریکایی‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۸۰۰۵۹
۱۵:۴۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، محمد البلداوی یکی از نمایندگان پارلمان عراق درباره تکرار سناریوی فرار زندانیان وابسته به داعش و القاعده از زندانهای عراق از سوی آمریکایی ها هشدار داد.

این نماینده وابسته به ائتلاف البناء افزود: ما نگران تکرار سناریویی که در زندانهای التسفیرات در تکریت و ابوغریب در بغداد رخ داد و طی آن زندانیان القاعده و داعش فراری داده شدند هستیم و هدف ایجاد خلاء امنیتی برای بازگردانیدن داعش جنایتکار است.

البلداوی تاکید کرد: این با توجه به شکست آمریکا در کسب نظر دولت عراق  و نیز تحمیل حضور نظامی اش در عراق با زور، ممکن است. باید تلاش امنیتی و اطلاعاتی برای ممانعت از آن صورت گیرد.

این در حالی است که قبلا منابع خبری اعلام کرده بودند که بالگردهای آمریکایی داعشی‌های تسلیم شده را با جعبه‌های حاوی مقادیر زیادی غنیمت از منطقه الدشیشه در استان الحسکه در جنوب سوریه به مکانی دیگر انتقال داده اند.

برخی منابع مدعی شدند که این جعبه ها حاوی مقادیر زیادی طلا هستند که داعش آن ها را در شرق شهر الدشیشه ذخیره کرده است.

برآورد می‌شود که تروریست‌های داعش ۴۰ تن طلای مردم شهر موصل در عراق و دیگر نواحی در سوریه را به الدشیشه انتقال داده بودند.

به گفته این منابع ، بالگردهای آمریکایی مستقر در حاجون در دیرالزور و الدشیشه تروریست‌های تسلیم شده را با طلاهای سرقتی جابجا کرده و سپس به آن‌ها برای نقد کردن طلاهای سرقتی کمک کرده اند.

این در حالی است که مقامات واشنگتن تاکنون در این زمینه هیچگونه اظهار نظری نکرده اند.

آمریکا پیش از این توسط چندین کشور متهم به سازماندهی حمل و نقل برای داعشی ها شده است. بارها ارتش آمریکا از بالگردهای خود برای تخلیه فرماندهان داعش با خانواده های شان و انتقال این تروریست ها به اردوگاه های آموزشی استفاده کرده است.

گفتنی است که دیدبان حقوق بشر سوریه نیز در روزهای گذشته اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکایی در تلاش است، سرکرده‌ها و عناصر داعش را که در دیرالزور سوریه محاصره هستند، وادار کند که تسلیم شوند و هدف این ائتلاف، گرفتن ۴۰ تن طلا و میلیون‌ها دلاری است که در دست عناصر داعش قرار دارد.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: