۰

ممنوعیت برقع در دانشگاه و مدارس یکی از ایالات آلمان

پوشیدن نقاب و برقع در دانشگاه کیل و مدارس ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان ممنوع شد.
کد خبر: ۱۸۰۰۳۹
۱۴:۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مسئولان دانشگاه کیل اعلام کرده‌اند که پوشیدن نقاب و برقع در سالن سخنرانی و کلاس درس این دانشگاه ممنوع است.این ممنوعیت با استقبال وزیر آموزش در ایالت اشلسویگ-هولشتاین مواجه شده و بدین ترتیب، پوشیدن نقاب و برقع در مدارس این ایالت نیز ممنوع شده است.

 مسئولان دانشگاه کیل پس از سخنرانی یکی زن مسلمان، که نقاب بر صورت داشت، تصمیم گرفتند که پوشیدن نقاب و برقع در سالن سخنرانی و کلاس‌های درس را ممنوع کنند. بوریس پاولوسکی، سخنگوی دانشگاه در این باره گفت: هنوز در محوطه دانشگاه، دانشجویان می‌توانند با نقاب و برقع رفت‌وآمد کنند، به شرطی که چشمان آنها مشخص باشد. دستورالعمل مربوط به ممنوعیت پوشیدن حجاب از ۲۹ ژانویه در دانشگاه منتشر شده است.

در این دستورالعمل آمده است: مسئولان دانشگاه باید مطمئن باشند که شرایط لازم برای ارتباط افراد در امور تحقیقاتی، آموزشی و سایر امور دانشگاهی مهیا است. این ارتباط نباید محدود باشد و به شکلی بسته ایجاد شود. دانشجویان نه‌تنها در استفاده از کلمات، بلکه در پوشش نیز باید به این امر توجه کنند. پوشاندن صورت مانع ارتباط درست در دانشگاه می‌شود. بنابراین در مراسم سخنرانی، امتحانات، کلاس‌های درس و همچنین جلسات مشاوره استفاده از حجاب صورت ممنوع است.» پاولوسکی گفت:«ممنوعیت کامل حجاب در آلمان اتفاق جدیدی نیست.

 او به دانشگاه گیسن اشاره کرد که چند سال پیش چنین ممنوعیتی را صادر کرده بود. به گفته پاولوسکی این خبر اولین‌بار توسط روزنامه کیل منتشر شد. براساس گزارش این روزنامه، ممنوعیت حجاب صورت در دانشگاه کیل، از جایی صادر شد که یک متخصص تغدیه هنگام سخنرانی نقاب به صورت داشت و تنها چشمانش دیده می‌شد. بنابراین مسئولان دانشگاه کیل تصمیم گرفتند که حجاب کامل صورت را در سخنرانی‌ها ممنوع کنند. این ممنوعیت شامل «برقع» نیز می‌شود. کارین پرین، وزیر آموزش اشلسویگ-هولشتاین یکی از کسانی است که از تصمیم دانشگاه کیل استقبال کرده است. او در حمایت از این تصمیم مسئولان دانشگاه کیل، پوشیدن برقع و نقاب در مدارس این ایالت را نیز ممنوع اعلام کرد. پرین قصد دارد تا تابستان سال ۲۰۲۰ ممنوعیت کامل حجاب در مدارس را اجرا کند.

این در حالی است که آمارهای وزارت آموزش نشان می‌دهد که هیچ‌یک از دانش‌آموزان در ایالت اشلسویگ-هولشتاین( ۸۰۰ مدرسه) از برقع و نقاب استفاده نمی‌کنند. نمایندگان بوندستاگ پیش‌تر، ممنوعیت پوشش چهره را براساس قانون اساسی نادرست دانسته ببودند. در عین حال، آن‌ها لایحه‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن کارمندان دولت، نظامیان و قاضیان دادگستری آلمان از پوشاندن کامل چهره‌ی خود منع شدند. در این میان، برخی نیز معتقدند که ممنوعیت حجاب در کلاس درس و دانشگاه با آزادی مذهبی که در قانون اساسی فدرال به آن اشاره شده است، مغایرت دارد.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: