۰

افغانستان در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت

کمیسیون مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی افغانستان را به دلیل عدم مبارزه با پولشویی در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار داد.
کد خبر: ۱۸۰۰۲۰
۱۳:۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، کمیسیون مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی افغانستان را به دلیل عدم مبارزه با پولشویی در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار داد.

بانک مرکزی افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که این بانک اقدامات لازم را بر اساس قوانین مبارزه با پولشویی انجام داده است.

به گفته بانک مرکزی افغانستان، در یک سال گذشته این بانک 29 حساب را برای مبارزه با پولشویی مسدود، مجوز 8 نهاد سرویس دهنده مالی را لغو و 17 مجوز دیگر را نیز باطل کرده است.

«هارون چخانسوری»، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان نیز با غیر منصفانه خواندن قرار گرفتن افغانستان در فهرست سیاه پولشویی گفت: تلاش های جدی در زمینه اصلاحات نظام مالی کشور در حال اجرا است.

کارشناسان اقتصادی افغانستان معتقدند که تولید مواد مخدر و حضور مخالفان مسلح سبب ایجاد بازار سیاه شده است و بانک مرکزی این کشور نیز قادر به انجام اقدامات لازم برای مبارزه با این پدیده نیست.

پارلمان افغانستان در سال 2014 میلادی قانونی را علیه پول‌های سیاه و تامین تروریسم تصویب کرد اما تاکنون درباره اجرای موثر این قانون گزارشی منتشر نشده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: