۰

آخرین آمار از زندانیان آزاد شده طرح عفو عمومی

رئیس سازمان زندان ها از عفو بیش از ۳۶۰۰۰ نفر و آزادی ۲۲۰۰۰ نفر از زندانیان کشور خبر داد
کد خبر: ۱۸۰۰۱۰
۱۲:۴۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

رئیس سازمان زندان ها با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد ۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

  جهانگیر با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندانهای سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمام زندانیانی که امکان بهرهمندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

براساس آمار استانهای تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۲۰۶۷ و ۲۰۲۵ بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد ۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشتهاند.

بیشترین تعداد آزادی براساس گروه سنی با تعداد ۶۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶-۳۲ است.

همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل میدهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش‌بینی می شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: