۰

ناامیدی به اجلاس واتیکان برای مبارزه با آزارهای جنسی

دستگاه کلیسا با یکی از بدترین بحران‌های تاریخ مسیحیت روبرو است؛ آزار جنسی کودکان به دست اعضای کلیسا اکنون به یکی از چالش‌های بزرگ پاپ ۸۱ ساله تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۷۹۸۹۶
۱۴:۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دستگاه کلیسا با یکی از بدترین بحران‌های تاریخ مسیحیت روبرو است؛ آزار جنسی کودکان به دست اعضای کلیسا اکنون به یکی از چالش‌های بزرگ پاپ ۸۱ ساله تبدیل شده است.

 اواخر هفته جاری، واتیکان یک اجلاس سراسری با حضور اسقف‌ها و مقامات ارشد کلیسای کاتولیک از سرتاسر جهان برگزار می‌کند تا به آنها نحوه مقابله با آزارهای جنسی و همچنین گزارش به موقع اینگونه جرائم را آموزش دهد. اما تعداد کمی از ناظران و آگاهان مسائل نهاد کلیسا، به موفقیت این اجلاس امید دارند.

درحالیکه پدر فدریکو لومباردی- که از سوی پاپ برای برگزاری این اجلاس مامور شده- به شدت در مورد نتایج آن امیدوار است اما مشکلات ساختاری و همچنین لاپوشانی‌های گسترده در کلیسای کاتولیک مانع اصلی در تحقق اهداف پاپ برای مبارزه با آزارهای جنسی است. اکنون کلیسا در آمریکا، آلمان، فرانسه، شیلی و استرالیا به شدت با پرونده‌های بسیار قدیمی از آزار جنسی کودکان و زنان به دست اعضای خود درگیر است.

واتیکان خطر را احساس کرده چرا که می‌پندارد اگر نتواند رسوایی‌ آزارهای جنسی را کنترل کند، اعتبار خود را در میان ۱/۳ میلیارد کاتولیک در سرتاسر جهان از دست خواهد داد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: