۰

تلاش برای متحد کردن تروریست ها در شمال سوریه

جلسات محرمانه ای میان نمایندگان گروه های تروریستی در شمال سوریه برای متحد کردن آن ها درحال برگزاری است.
کد خبر: ۱۷۸۸۸۲
۰۸:۲۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، جلسات محرمانه ای میان نمایندگان گروه های تروریستی در شمال سوریه برای متحد کردن آن ها درحال برگزاری است.


پایگاه خبری 'بلدی' روز سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه در گروه تروریستی ارتش آزاد اعلام کرد که این نشست ها با حضور همه گروه های غیرنظامی و نظامی بویژه ارتش آزاد و تحریرالشام(جبهه النصره) برای ایجاد یک ارتش واحد از اعضای تمام گروه ها درحال برگزاری است.
وی که نامش در خبر ذکر نشده است افزود: منحل کردن هر دو حکومت موقت(وابسته به ارتش آزاد) و نجات (وابسته به تحریرالشام) ازدیگر دستور کارهای این جلسات است.

این عضو ارتش آزاد اضافه کرد: در این جلسات محرمانه درباره منحل شدن گروه تحریرالشام و ادغام آن در ارتش جدید، چگونگی رفتار با مخالفان طرح ادغام این گروه و همکاری با کاروان های ارتش ترکیه برای ورود به خاک سوریه بررسی می شود.
وی پیش بینی کرد که تا نیمه سال میلادی جاری یک تشکیلات برای اداره شمال سوریه و ارتشی جدید و یکپارچه در این مناطق با عضویت همه گروه های مسلح تشکیل شود.
گروه تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) پس از تسلط کامل بر استان ادلب سوریه و بخش هایی از استان های حلب و حماه و به حاشیه راندن دیگر گروه های مورد حمایت ترکیه با انتقادهای شدیدی روبرو شده است.

گروه های تروریستی معتقدند تسلط تحریرالشام که در کنار داعش در لیست گروه های تروریستی بین المللی قراردارد برمناطق شمالی سوریه می تواند خطر آغاز عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی این مناطق را افزایش و بهانه لازم را در اختیار ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قراردهد.
تلاش ها برای راضی کردن سران تحریرالشام به منظور انحلال این گروه و تشکیل گروهی بزرگتر از ادغام همه گروه های تروریستی و با نام و نشان دیگر در شمال سوریه افزایش یافته است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: