۱

تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در سامرا

در تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در جنوب سامرا در استان صلاح الدین عراق، یک زائر شهید شد و تعدادی از زائران زخمی شدند.
کد خبر: ۱۷۸۶۴۰
۰۸:۲۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، در تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در جنوب سامرا در استان صلاح الدین عراق، یک زائر زن ایرانی شهید شد و ۸ تن از زائران زن ایرانی و راننده عراقی زخمی شدند.

براساس این گزارش؛ این حادثه در نزدیکی مرقد مطهر سید محمد (ع) رخ داد و راننده زائران برای زود رسیدن مسیر جدیدی بر خلاف مسیر همیشگی انتخاب کرده بود.

این مسیر میانبر تامین امنیت نشده و نیروهای عراقی از انحراف اتوبوس به ان مسیر مطلع نبودند. تلاش ها برای مشخص شدن جزییات بیشتر ادامه دارد.

براساس این گزارش یکی از زائران خانم ۳۴ ساله بر اثر شدت جراحات، شهید شد و راننده و ۴ نفر از زائران به شهر کاظمین اعزام شدند و ۴ نفر دیگر از مجروحین در شهر بلد بستری هستند.

تیراندازی از داخل نیزارهای حاشیه جاده انجام شده است.

انتشار اسامی زخمی ها

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفتگو با منابع مطلع جزئیات بیشتری از حادثه منتشر کرد. به نوشته این خبرگزاری اتوبوس در راه اصلی نبوده و از مسیر کشاورزی پشت مرقد امام زاده سید محمد (ع) حرکت می کرد که مورد تعرض واقع شد.

این کاروان متعلق به دشت مغان در استان اردبیل بود که حدود ساعت ۱۹ بعد از نماز مغرب و عشاء مورد تعرض تروریست ها قرار گرفت.

بنا بر این گزارش اسامی مجروحان به این شرح است: حجت بهروزی، مریم بهروزی، ابراهیم بیدار، اطلس شهباز زاده، سیران گل سبلانی، نارنج فرزانه، ستاره عمرانی، صدیقه قبادی و اکرم عمرانی.

روایت منابع امنیتی عراق از حمله به زائران

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراق در گفتگو با خبرگزاری المصدر اعلام کرد که در هنگام عبور یک اتوبوس حامل زائران در منطقه «بلد» در استان صلاح الدین عراق، یک بمب کنار جاده ای منفجر شد.

این منبع امنیتی در ادامه افزود: «در پی انفجار این بمب، یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند».

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این بمب گذاری را برعهده نگرفته است.
منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
France
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اللهم العن اوّل ظالم ظلم حق محمدوآل محمد
و آخر تابع له علا ذالک
اللهم العنهم جمیعا
اللهم العن العصابة اللتی جاهدت الحسین
و شایعت و بایعت و تابعت علا قتله
اللهم العنهم جمیعا