۰

حمله دوباره نظامیان سعودی به قطیف در سایه سکوت جامعه بین‌الملل

حمله تازه نظامیان سعودی به مناطق شرقی و کشته و زخمی کردن مردم با سکوت جامعه جهانی انجام و دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۷۸۶۲۱
۱۵:۲۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»،  وبگاه خبری المنار لبنان گزارش داد، مساله محاصره و حمله به شهر «ام الحمام» در «قطیف» عربستان توسط نیروهای امنیتی این کشورحتی به اندازه موضوع فرار «رهف محمد القنون»، دختر جوان سعودی که به استرالیا درخواست پناهندگی داد و سازمان ملل به قضیه او ورود کرد، هم مورد توجه قرار نگرفت.

با این حال فعالانی از کشورهای مختلف با واکنش به این حادثه اقدام رژیم آل سعود در ارتکاب حمله و نقض حقوق شهروندان سعودی به بهانه جستجوی افراد تحت تعقیب را محکوم کردند.

«علی الاحمد»، رئیس موسسه امور خلیج فارس در واشنگتن گفت: رژیم سعودی شهروندان شیعه را به بهانه تروریسم به قتل می‌رساند در حالی که از گروه‌های تروریستی داعش در سراسر جهان حمایت می‌کند.

الاحمد افزود: رژیم سعودی در مساله قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مساله دختر جوان فراری با اتهام‌ها و واکنش‌های جدی از سوی رسانه‌های جهان روبرو بود و هم اکنون هم دست به کشتار شیعیان زده به این بهانه که آنها تروریست هستند تا از پوشش رسانه‌ای رسانه‌های جهان غایب بماند و از رسانه‌ها خواسته با منطق فرقه‌ای که توسط رسانه‌های رژیم سعودی استفاده می‌شود به این موضوع نپردازند.

«فؤاد إبراهیم»، نویسنده و پژوهشگر نیز نوشت: رژیم آل سعود می‌داند که با توسل به زور سرنوشت او در بوته آزمایش است؛ او گفت: «شهادت پنج جوان و دستگیری دو جوان در ام الحمام در استان القطیف به دست نیروهای «اره» [= بن سلمان]...کشور تروریسم با کشتار، فساد و حملات جنون آمیز همانند کسی عمل می‌کند که می‌داند سرنوشت او در بوته آزمایش است و می‌خواهد ثابت کند که قدرت قاطعیت دارد».

وی افزود: این کشور عجولانه مرتکب اشتباه شده و خود را به سمت هرج و مرج می‌کشاند، رژیم آل سعود  ارکان مشروعیت سنتی خود یعنی (دین، دستاوردهای تاریخی و دستاوردهای اقتصادی) را از دست داده است و تنها مشروعیت زور برایش باقی مانده که بیشتر اوقات، این مساله آغازی بر پایان کشورهاست.

در بحرین هم جنبش اسلامی الوفاء با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم سعودی در کشتار اهالی منطقه ام الحمام را محکوم کرد و گفت: رژیم آل سعود با مداومت بر ریختن خون‌ها به سراشیبی سقوط افتاده است.

«علی الفایز»، رئیس دفتر سیاسی مخالفان بحرینی در انگلیس هم در واکنش به کشتار شیعیان سعودی گفت: استفاده جنون آمیز از زور علیه مردم عربستان تنها نشانه ضعف است و روند فروپاشی رژیم آل سعود را تسریع می‌بخشد.

وی افزود: کسی که در یمن، بحرین و القطیف دست به کشتار مردم می‌زند اصلا انسان نیست، او یک بی رحم و خالی از اخلاق انسانی است.

نظامیان سعودی دیروز با یورش به شهرهای ام الحمام و الجش به بهانه جستجوی افراد تحت تعقیب پنج نفر را شهید و شمار دیگری را زخمی کردند و خبرهای رسیده از دستگیری دستکم دو نفر از شهروندان حکایت دارد نظامیان سعودی از صبح تا هشت و نیم شب شهر را برای بیش از یازده ساعت در محاصره گرفته بودند.

این حادثه علیه اهالی القطیف همزمان با برگزاری مراسم های سالگرد اعدام شهید شیخ نمر النمر در سراسر جهان رخ داده است شیخ النمر در ژانویه 2016 توسط رژیم آل سعود اعدام شد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: