۰

موبد زرتشتی: آرزوی حکومت عدل علی(ع) بر جهان را داریم

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان گفت: ما در دین خود نباید تعصب داشته باشیم و برتری را در تقوا و عمل و کردار خود جستجو کنیم. دین چارچوب و قوانینی برای هدایت انسان ها است و نباید بیان کنیم که رستگاری و سعادت و برتری فقط برای دین وپیروان دین ما قرار دارد.
کد خبر: ۱۷۸۴۷۲
۱۳:۴۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «موبد بهزاد نیک دین» نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان در پیش همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان، در اصفهان، اظهار کرد: چکیده زرتشت کردار نیک، گفتار نیک و پندار نیک است که اسلام و قرآن کریم هم بر این سه اصل تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه امام راحل می فرماید ایران مال همه هست و توحید مذهب همه هست، تصریح‌کرد:من معتقدم متاسفانه قرآن ها تزیین طاقچه های خانه ها، انجیل ها روی کتابخانه ها و گات های زرتشت در پنهانکده ها هست و باید ادیان تدبیری کنند.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان افزود: همه انبیای الهی همگی نجات دهندگان بودند، اصل آیین زرتشت را باید در گات ها جستجو کنیم، ادیان الهی باید تعصب را کنار بگذارند و کتاب های الهی یکدیگر هم را بخوانند.

وی ادامه داد: ما در دین خود نباید تعصب داشته باشیم و برتری را در تقوا و عمل و کردار خود جستجو کنیم. دین چارچوب و قوانینی برای هدایت انسان ها است و نباید بیان کنیم که رستگاری و سعادت و برتری فقط برای دین وپیروان دین ما قرار دارد.

نیک دین عنوان کرد: چکیده حرف همه انبیای الهی همگی یکی است و آن خداشناسی وانسانیت و انسان شناسی است، جامعه بشریت از جنایت ها خسته شده، آن هم این جنایت به نام دین صورت می گیرد.

وی افزود: ما باید بدانیم که تحریف ها و افراط گری ها را در لوای این همایش ها پالایش کنیم، وهابیت و تکفیری های جانی، جزیی از اسلام نیستند، صهوینستی ها جز یهودیان اصیل نیستند و آتش پرستان جزئی از زرتشت نیستند.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان ابراز کرد: آرزوی برپایی حکومت عدل علی(ع) را در جهان داریم.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: