۴

دریای سرخ آغازگر تشکیل نیروی نظامی علیه ایران

روسیا الیوم گزارش داد: «محمد حامد» کارشناس مصری روابط بین الملل از پشت پرده آنچه در نشست دریای سرخ با حضور ۶ کشور عربی در اردن گذشت، پرده برداشت.
کد خبر: ۱۷۸۴۲۰
۱۰:۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه خبری روسیا الیوم روز جمعه گزارش داد: «محمد حامد» کارشناس مصری روابط بین الملل از پشت پرده آنچه در نشست دریای سرخ با حضور ۶ کشور عربی در اردن گذشت، پرده برداشت.
 این کارشناس مصری در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار کرد: نشست دریای سرخ، نشست مهمی بود و در زمانی بسیار مهم و در سایه آمادگی کشورهای عربی برای مقابله با خطرات ایران و ترکیه در منطقه برگزار شد. این اجلاس در واقع نشست تلمیحی بازگشت دوباره سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب بود.

وی ادامه داد: این نشست درواقع نشست هماهنگی و مقدماتی برای نشست ضد ایرانی ورشو است و آغاز آمادگی کشورهای عربی و هشدار آنها برای مقابله با نقش ترکیه بویژه در عراق وسوریه محسوب می شود.

حامد یادآور شده است: درباره تشکیل نیروهای مشترک عربی موسوم به ناتوی عربی، بین آمریکا و کشورهای عربی هماهنگی وجود دارد و فرماندهان نیروهای مسلح شش کشور عربی برای تشکیل چنین ائتلافی بارها در کویت و آمریکا جلسه تشکیل داده اند و هدف آنها مقابله با تهدیدات ترکیه و ایران برای امنیت ملی عربی است.

روسیا الیوم در پایان گزارش داد: منطقه خاورمیانه صحنه تغییر و تحولات سیاسی و نظامی آشفته ای است و همین موضوع کشورهای عربی را برای برگزاری جلسه شش جانبه در منطقه دریای با حضور عربستان، کویت، بحرین، امارات، مصر و اردن سوق داد.

این نشست در سطح وزرای امور خارجه شش کشور مذکور و در راستای بررسی بحران های منطقه در کاخ ملک حسین بن طلال در منطقه دریای سرخ برگزار شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تا اینها با این سیاستهای جنگ طلبیشان ایران را به بن بست نبرند دست بردار نیستند
ناشناس
United States
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
انشالله خدای متعال به این مملکت بشر دوست ایران کمک خواهد کرد و این دشمنان را خودش به جان هم بیندازد. این چند کشور عربی پست ته مانده خورده غرب نوکران بی اختیار نیست و نابود شوند انشالله تا می توانید بانها نفرین کند خداوند غایب نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شتر در خواب بیند ....بن بست برای این کشورهای مزدور است هر چقدر بر عظمت جمهوری اسلامی ایران افزوده شود دشمنانش هم زیاد میشوند کاش بعضی از مسئولین قدر منزلت کشورمان را بدانند و با وادادگی جلوی غرب به انفعال نکشانند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ایران باید مراقب اخلالگرای داخلی باشه تاضربه نخوره،الان داخلیا داره همدیگر را سر کیسه میکنن که داریم میبینیم.ا زخارج خطری نیست.به نظرمن.